CF Moto 650 NK... vad tror/vet ni?

Aeng

Medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
Yamaha Tenere 700
cfmoto650nk_5.jpg
Snubblade över en företagsannons på blocket som gällde en CF Moto 650NK. Har aldrig sett hojen förut och blev nyfiken då jag letar efter en hoj i den kategorien. Kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om utseendet, men den är ju i alla fall snyggare än många andra i den hojkategorin enligt mig.

Men till det viktiga! Är det någon som har koll på vad det är för för kvalitet (eller bristande sådan) på detta hojmärke? Kinesiska hojar är väl inte alltför vanliga på gatorna och det verkar inte heller finnas så mycket tester eller info om modellen att hitta ännu. Hittat ett australiensiskt litet test där den beskrivs som ett riktigt kraftig konkurrent till er6 och gladius. Kul hoj att köra med bra motorkaraktär och köregenskaper sa dom, men tyvärr inget om byggkvaliten. Vet att CF Moto haft flera modeller ute på marknaden som rent ut sagt ser ut som :arsele:zpy... Men om detta kanske är någon nysatsning för att slå sig in på ett nytt hojsegment så vore det kul att höra av någon med erfarenhet av märket tänkte jag. Man vill ju liksom inte vara den där naivt överpositiva schnubben som skall vara först ut och köpa något nytt och "exotiskt" för att senare sitta där med pi--en i gödseltrumman, givetvis högljutt ackompanjerad av uppiggande kommentarer som "åh varför i h-vete köpte du en sån" eller "den där visste man ju skulle va skit".

Kopia av ER-6.. USCH säger jag, i vanlig ordning gör kineserna som dom vill och skiter fullständigt i etik, heder, copyright.

Kopia av ER-6.. USCH säger jag, i vanlig ordning gör kineserna som dom vill och skiter fullständigt i etik, heder, copyright.

Ja, visst tusan är det fult som satan att göra så. Man ser ju tydliga likheter (läs; ingen skillnad alls) på ramkonstruktionen. Motorn är säkert ett plagiat den med. Smart eftersom dom slipper utvecklingskostnader... men oetiskt ja! Man borde kanske bojkotta hojen bara på den grunden allena!

+1

Sitter och har tråkigt på jobbet så kollar upp lite specar, jämför med ER-6 -09.

FCmoto är 7 kilo lättare, tar 1.5liter mer soppa samt lite klenare.

På ALLA övriga mått skiljer det sig max 2cm (förutom bredden 2.1cm), man undrar ju om det inte rör sig om licenstillverkning?
Tror dock inte Kawasaki får ett öre av kineserna.

EDIT: Läste nu att det rör sig om 72hästar.. borrning och slag identiskt dock har CFmoton 0.30ccm till sin fördel.. Jösses, sitter och retar mig på detta och hoppas Kawasaki stämmer skiten ur dom.
Då kommer kinesiska staten kliva in som dom gjorde mot bla BMW och helt enkelt proklamera "Nä det är inte alls lika" så är saken utagerad.

Last edited:
Jag har tittat lite smått efter en bus/brukshoj med färre än 4 cylindrar.
Er-6 an sollade jag bort eftersom utseendet inte faller mig i smaken. Denna tyckte jag såg snygg ut direkt, så någon skillnad måste det ju vara.
Tänkte åka och klämma lite på en imorn, återkommer med mitt intryck.

Jag har tittat lite smått efter en bus/brukshoj med färre än 4 cylindrar.
Er-6 an sollade jag bort eftersom utseendet inte faller mig i smaken. Denna tyckte jag såg snygg ut direkt, så någon skillnad måste det ju vara.
Tänkte åka och klämma lite på en imorn, återkommer med mitt intryck.

Kanske lite sent nu, men hur kändes den?

Trådlyft.
Såg en sån här live i dag. Någon som har en, eller har provkört?

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back