CDON-Live streams.

• Thread starter Thread starter Dufva
  • Start date Start date

Dufva

Guest
Har någon testat att köpa och kolla på en live stream från CDON?
Hur fungerade det och vilken uppkoppling har du?
Är lite sugen på att se Barcelona - Arsenal idag men har ingen lust att pytsa ut 100:- om det ska hacka och buffra hela tiden.

Tacksam för lite feedback om deras tjänst, hittade inget på nätet.

Jag har inte provat, men jag har hört folk som köper streamar klaga på att det ofta hackar.

Nu har väl IOFS inte dom den senaste IT tekniken hemma heller, så felet kan ligga där.
(ADSL+Billig trådlös router+gammal celeronlaptop)

Annars finns det ju gott om streamsidor numera, http://webb-tv.nu och http://www.se.nu/ har vl båda sportstreamar nu.

Någon av dom skulle streama MotoGP kvalen såg jag.

Jag har sett några matcher. Kvaliten har varit minst sagt varierande. Ibland har det laggat såpass mycket att jag stängt av. Oftast har det fungerat bra men det är ingen HD-kvalite direkt.
Skulle aldrig betala 100kr för det. Bli medlem på bet24 och gör en insättning så får du streama champions league gratis hos viasat.

Har 100/100mbit.

Last edited:
Testa atdhe.net brukar jag köra funkar helt ok och är gratis.

Har kollat via den förut men den är nedstängd nu. Någon FBI-varning eller nåt på sidan nu bara.

Jag har sett några matcher. Kvaliten har varit minst sagt varierande. Ibland har det laggat såpass mycket att jag stängt av. Oftast har det fungerat bra men det är ingen HD-kvalite direkt.
Skulle aldrig betala 100kr för det. Bli medlem på bet24 och gör en insättning så får du streama champions league gratis hos viasat.

Har 100/100mbit.

Gjorde ett konto och laddade på för 100:- Hoppas det fungerar bra nu.
Har du någon aning om man måste ha kvar pengarna på kontot eller kan man lika gärna spela upp dem och ändå fortsatt ha tillgång till matcherna?

Last edited:
Har kollat via den förut men den är nedstängd nu. Någon FBI-varning eller nåt på sidan nu bara.

Gjorde ett konto och laddade på för 100:- Hoppas det fungerar bra nu.
Har du någon aning om man måste ha kvar pengarna på kontot eller kan man lika gärna spela upp dem och ändå fortsatt ha tillgång till matcherna?

Jag har bara plussat sen jag började men jag tror det räcker att du satt in pengar en gång. Du kan ju spara en krona på kontot för säkerhetsskull :)

Varför inte köra med sopcast och myp2p?
Dom visar ju alla CL matcher o även premier leauge etc.

Funkar ju helt ok med en stream på ~1000 kbps

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...