cdibox till r6:a

VaRvStopPEt

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
Drz 400sm 07
Har sett att det finns andra cdiboxar även till r6:or. Har bla hittat en annons med en så kallad "trimbox".

Det gäller en 00:a.
Vad gör denna box? Antar att den optimerar något men vad?

Är det något att satsa på då hojen för övrigt är orginal (utgår jag ifrån)?

Vad bör man betala för denna box?

Finns det någon speciell beteckning dom ska ha? Så man inte köper en orgnal.

Och till sist, effekt höjning?

Kanske måste man dynojet:a också? Det finns planer på att göra det senare i år. Sitter slipon på den nu.

Hehe, sök på dynojet och dra din egna slutsats.. Min är.. bluff & båg.

Jag har ingen aning men skillnaden är kanske borttag av varvbryt bl.a?!

FUBAR skrev:
2278173 Jag har ingen aning men skillnaden är kanske borttag av varvbryt bl.a?!
Jo så kan det säkert vara. Men har hört från flera håll att den skulle ge 10-15 hp beroende på hur frisk maskinen är i övrigt... Har liksom lite svårt att tro på sådan. I alla fall när det gäller en ostrypt hoj.

Hade en blade innan som hade strypboxen kvar (100 hp), jag bytte till en ostrypt (ca 140 hp). Det blev en enorm skillnad + att effektkurvan blev helt annorlunda.

VaRvStopPEt skrev:
2278586 Jo så kan det säkert vara. Men har hört från flera håll att den skulle ge 10-15 hp beroende på hur frisk maskinen är i övrigt... Har liksom lite svårt att tro på sådan. I alla fall när det gäller en ostrypt hoj.

Hade en blade innan som hade strypboxen kvar (100 hp), jag bytte till en ostrypt (ca 140 hp). Det blev en enorm skillnad + att effektkurvan blev helt annorlunda.
Det finns boxar med inkoppling och mer inställningar än vanliga pc3 dvs mer finlir.
Det kan dessutom va ställbart varvstopp.
Även färdigt för att klicka i qvickshifter.
Ställbar tändkurva mm mm.
Det finns många olika saker man kan få in i en box som tillsammans med andra kitdelar inställning mm kan ge mkt.
Men att sätta den på en annars helt org hoj utan andra förändringar är kapitalförstöring. :fakta
Pris beror som allt annat på vad det är för modell ,nypris? och skick åldersavdrag efterfrågan mm mm
Lycka till :)

Hitecfrollo skrev:
2278613 Det finns boxar med inkoppling och mer inställningar än vanliga pc3 dvs mer finlir.
Det kan dessutom va ställbart varvstopp.
Även färdigt för att klicka i qvickshifter.
Ställbar tändkurva mm mm.
Det finns många olika saker man kan få in i en box som tillsammans med andra kitdelar inställning mm kan ge mkt.
Men att sätta den på en annars helt org hoj utan andra förändringar är kapitalförstöring. :fakta
Pris beror som allt annat på vad det är för modell ,nypris? och skick åldersavdrag efterfrågan mm mm
Lycka till :)

Tackar för bra info.
Vet inget mer om denna box än att den finns i annons här på forumet och att den släpps för 1500:- vid snabb affär.
Så det får la vänta då tills man kan hantera hojen bättre än nu. Nu räcker effekten ändå :)

VaRvStopPEt skrev:
2279495 Tackar för bra info.
Vet inget mer om denna box än att den finns i annons här på forumet och att den släpps för 1500:- vid snabb affär.
Så det får la vänta då tills man kan hantera hojen bättre än nu. Nu räcker effekten ändå :)
Japp :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...