Cdi-strul

samuelandersson

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Honda VTR Firestorm
Hejsan.

Har en FZR 600 som inte tänder på cylinder 2 o 3. Detta uppkom då bateriet på min hoj va slut o jag skulle starta med hjälp av ett bilbatteri :huvet . Trodde först att det va tändspolen som pajat, men sedan ja monterat en ny så gick det i allafall inte. Så med uteslutningsmetoden har ja kommit fram till att det måste vara cdi-boxen. Kan man laga en sån eller vart kan man få tag på nån billig sådan, en ny kostar ju en del. Eller kan man montera nån piratbox eller använda sig av nån annan hojs box? Det kanske rent av är nån här som har en liggandes o vill bli av med?
Tacksam för svar.

/En som längtar till våren

Borde normalt inte ha skadat din hoj med starthjälp från bilbatteri.

Är du säker på att det inte finns gnista?

samuelandersson skrev:
Hejsan.

Har en FZR 600 som inte tänder på cylinder 2 o 3. Detta uppkom då bateriet på min hoj va slut o jag skulle starta med hjälp av ett bilbatteri :huvet . Trodde först att det va tändspolen som pajat, men sedan ja monterat en ny så gick det i allafall inte. Så med uteslutningsmetoden har ja kommit fram till att det måste vara cdi-boxen. Kan man laga en sån eller vart kan man få tag på nån billig sådan, en ny kostar ju en del. Eller kan man montera nån piratbox eller använda sig av nån annan hojs box? Det kanske rent av är nån här som har en liggandes o vill bli av med?
Tacksam för svar.

/En som längtar till våren

Låt någon som kan ohms lag kolla på din tändning, det blir billigare.

Genom att skifta tändspole/anslutningar mellan 1/4 och 2/3 vet du om CDI-boxen är trasig.

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret