CDI problem.

Biifer skrev:
Känns jue ganska kul att ha köpt en hoj för 4000kr och sen så är den enda del som jag behöver strypt :mad: Blir så ***** lack. Ingen om vet var man får tag i en CDI-box ifrån 87?

Hojbiten (skrot) har en skrotad TZR, hör med dom. Sök på forumet så hittar du numret.

nicke skrev:
gå in på www.samsmotor.se och gå in på beg.delar och sök på yamaha tzr på sida tre kommer det upp två cdi boxar båda 87`or... hör med priset via mejl, de brukar vara lätta att tas med...
Jag ska ringa dom imorgon, dock vet jag inte om jag vågar chansa. Fungerar den inte finns det nämligen inga möjligheter att byta eller få pengarna tillbaka. Vore dumt att lägga ut 1500:- på en trasig CDI.

Hur mycket skulle ni betala för en CDI-box om ni köpte den från en MC-skrot? Jamenar, man har jue ingen garanti för att den fungerar. En ny skulle kosta 2000:-

MAX halva priset, kanske 800?
Asså fungerande saker i annonser är värda mindre än halva priset när det är så gammalt, plus att risken att den kan vara trasig finns med ju, och då måste man sänka mer :tummenupp

Biifer skrev:
Jag ska ringa dom imorgon, dock vet jag inte om jag vågar chansa. Fungerar den inte finns det nämligen inga möjligheter att byta eller få pengarna tillbaka. Vore dumt att lägga ut 1500:- på en trasig CDI.

du vill fortfarande inte sälja YPVSen te mig?? då får du lite slantar till CDIn...

Fluxir skrev:
du vill fortfarande inte sälja YPVSen te mig?? då får du lite slantar till CDIn...
Jag tänker bygga ihop hojen när jag fått min CDI-box. Sen ska jag lägga ut en ny annons på blocket. Lyckas jag inte sälja skiten då, är det först till kvarn på alla småbitar.

Ny CDI-box är nu beställd. Men det lär jue inte komma fören i mitten på nästa vecka.

Biifer skrev:
Jag tänker bygga ihop hojen när jag fått min CDI-box. Sen ska jag lägga ut en ny annons på blocket. Lyckas jag inte sälja skiten då, är det först till kvarn på alla småbitar.

okej... hör av dig så är YPVSen såld... om ja har kvar hojen villsäga..

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back