Cagiva mito 125 00
problem. vid 8tusen varv börjar den hacka och man får växla ner varva ur och sedan växla upp
beror det på cdi box eller avgasporten??? vet ej om avgasporten är kvar vet ej om cdiboxen är ostrypt.
som sagt behöver jag hjälp med cdi boxen hade en aprilia rs 125 förut och då satt den vid sadeln i bak. då klippte man bara en bryggan i cdi boxen så gick den bättre. men nu har jag en cagiva mito och nu hittar jag inte cdi boxen och om jag hittar den vet jag ej hur jag ska gå till väga för att ta bort strypningen.
vad blir skillnaden efter jag fixat cdi boxen får jag bettre acc eller blir även toppfarten högre?
fråga 2
är det elektrisk avgasport eller vire styrd via gashandtaget ??
fråga 3 kåpsettet sitter med helblanka (bultar/skruv) alltså inte ngt mönster i hur skall jag få bort dom ?? inte sugen på att börja rycka i plasten =))
tack för all hjälp
problem. vid 8tusen varv börjar den hacka och man får växla ner varva ur och sedan växla upp
beror det på cdi box eller avgasporten??? vet ej om avgasporten är kvar vet ej om cdiboxen är ostrypt.
som sagt behöver jag hjälp med cdi boxen hade en aprilia rs 125 förut och då satt den vid sadeln i bak. då klippte man bara en bryggan i cdi boxen så gick den bättre. men nu har jag en cagiva mito och nu hittar jag inte cdi boxen och om jag hittar den vet jag ej hur jag ska gå till väga för att ta bort strypningen.
vad blir skillnaden efter jag fixat cdi boxen får jag bettre acc eller blir även toppfarten högre?
fråga 2
är det elektrisk avgasport eller vire styrd via gashandtaget ??
fråga 3 kåpsettet sitter med helblanka (bultar/skruv) alltså inte ngt mönster i hur skall jag få bort dom ?? inte sugen på att börja rycka i plasten =))
tack för all hjälp

Last edited: