CDI-box?

KarlJohan

Hög fart utjämnar hinder.
Gick med
1 Nov 2003
Kungälv, Oskarshamn o överallt där i mellan.
Hoj
Husaberg FE 400 *såld men kommer en likadan till hösten*
Hoppas kunna få hjälp med det här. :)

Kör enduro och två gånger när jag varit ute o kört har motorn helt plötsligt börja gå jävligt skumt.

Ryker lite, varvat med avgasknallar, ibland eldslågor ur avgasröret och ett konstigt ljud. (lite som att den bluddrar)..
Hittills har det bara varit att gasa ett tag på tomgång så försvinner det efter nån minut.

Det jag undrar är om detta kanske är så enkelt som skit i förgasaren eller om det kan ha att göra med tändningen.. Aldrig varit med om att förgasarproblem kommer och sen försvinner lika snabbt igen utan att man gör nåt åt det. :va

Ska köra GGN i höst så då vill jag helst ha detta löst. Hoppas nån har lite idéer. / K-J

Min honda xr betedde sig på liknande sätt när cdiboxen pajade. Det var några spruckna lödningar i cdin. Inte så svårt att fixa, men den var ingjuten i nån gummimassa som tog en hel eftermiddag att rensa bort. Men det var iallafall liknande felsymptom; avgassmällar, eldsflammor ur avgasröret, mycket sämre kraft, felet kom och gick lite som det ville.

Vatten i flottörhuset/tanken kan också ge samma effekt. Slå i en halvflaska K-sprit. Betänk att det har varit våldsamt fuktig luft den senaste månaden.

andersbrink skrev:
Vatten i flottörhuset/tanken kan också ge samma effekt. Slå i en halvflaska K-sprit. Betänk att det har varit våldsamt fuktig luft den senaste månaden.

Det är nog bäst att börja där som sagt... Betydligt enklare och billigare än att riva i cdin.

Om du bara kommer in i den så går det säkert...

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...