CDI-box fireblade -92

Gick med
1 May 2003
Hoj
Kawasaki ZX9-R -02
Hej!
Är det någon som vet vad det ska vara för beteckning på full effekts boxen på en Honda Cbr 900 -92:a???
Eller är det kanske någon som har en sådan till salu??
Tacksam för svar, från en som vill ha mer pulver i moppen.
michael@nycopia.se

Box

Jag har en till salu...nånstans

Rullar det verkligen runt 92:or med orginalboxen kvar??

Petteri skrev:
sd=strypt ED=fulleffekt EC=fulleffekt

Hur mycket kräm är det i de strypta? Fick med ett antal grejer när jag köpte min hoj förra sommaren, originalblås, -blinkers, samt en "konstig fyrkantig låda" som väl är en såndärade cdi-grej.

Nej, jag är inte särskilt motortekniskt bevandrad :D

Skalman skrev:
Hur mycket kräm är det i de strypta? Fick med ett antal grejer när jag köpte min hoj förra sommaren, originalblås, -blinkers, samt en "konstig fyrkantig låda" som väl är en såndärade cdi-grej.

Dom är strypta till att bara varva runt 10-11000 medan dom "ostypta" cdi-boxarna varvar runt 12000 om jag inte är fel underrättad.. har inte haft tid att kolla när jag lät min stuttsa på varstoppet sisst.. :tungan

Grusbuse skrev:
Dom är strypta till att bara varva runt 10-11000 medan dom "ostypta" cdi-boxarna varvar runt 12000 om jag inte är fel underrättad.. har inte haft tid att kolla när jag lät min stuttsa på varstoppet sisst.. :tungan

Hmm...jag har ännu inte varvat 12krpm på min...

När cdi-boxen gick sönder på min 97:a Blade fick jag låna en strypt box så jag kunde åka tills jag fick tag på en ny från skroten. Har för mig att varvstopp var vid 9000-9500 med den strypta boxen.

Skalman skrev:

SD 50Hk, G 100Hk, ED 125Hk, men det är beroende på insug...

var hittar man cdi-boxen någonstans? jag ska köpa mig en fireblade och jag vill inte få nån strypt variant.

bmwjohan skrev:
var hittar man cdi-boxen någonstans? jag ska köpa mig en fireblade och jag vill inte få nån strypt variant.

Har för mig att dom ligger framför batteriet under sadeln på dessa... Ej 100% säker...

jepp boxen sitter under förarsadeln och se till att det inte står sd högst upp på cdi boxen för då har du ett varv stopp vid 9000-9500 rpm och det suger moppe men världen går inte under för det man kan ju köpa en beg box för ca 1600:- på skroten eller här på s-hoj.com :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!