CBX V12:a startad

Det där är ju bara sjuuuukt coolt! Verkar vara en riktig putsnisse också...

Lätt som dom poppade popcorn oxå där ett tag när han tittade fundersamt på motorn :D

Dom säger visst att den skall vara lättare att meka än originalsexan också. Fan, jag måste få riktig snurr på CNC'n nu!!!

Last edited:
Det är lika coolt som den här Kawa Z2300:an :D

http://www.youtube.com/watch?v=djJTQh_RMVQ

Såg den faktiskt på IoM när jag var där åxå, den är rätt tight byggd för jag tyckte bara den var lite konstig och reagerade först på allvar när jag såg kubiken :hihi
Allen Millyard.
Bygger även fyr- och femcylindriga Kawa tvåtaktare.
Med handverktyg.
Smällde ihop en femcylindrig på under en arbetsdag.
CBX X 2 var ändå coolare.

Satan vad coolt!:skrämd :yoparty :tummenupp
Millyards motorer är ej heller att förakta...:D

Personligen tycker jag att en luftkyld motor är snyggast. Dock lutar främre raden på CBX-tolvan lite för mycket framåt för att vara riktigt snygg.

Har frågat dom hur det går med kylning, oljeavrinning från främre cylleraden mm. Svaren får dock vänta till hösten. Den skall snart demonteras för inspektion mm och då skall de ta en massa bilder på inre detaljer, tekniska lösningar mm som sen skall publiceras i USA-CBX-klubbens klubbtidning.

:yoparty :fyllisar :yoparty :fyllisar

Bra att ha en bild också, så blir det lättare att kommentera bygget.:D

5d1200932920P9a7f.jpg

shit asså. snacka om hantverk! en annan tycker de e knöligt att få ner en v8 i en liten bil så komemr den här snubben!

hade bugat om man träffat honom! :Bugar

Faaaaan va rå!!!!

En möjligtvis iq-befriad fråga; är V12:an byggd av två block från kawwas klassiska raka sexa, eller hade kawwa en modell med V12:a från fabrik?

Om det är två raka sexor sammansatta till en V12 är det om möjligt ännu mer respekt! :yoparty

Faaaaan va rå!!!!

En möjligtvis iq-befriad fråga; är V12:an byggd av två block från kawwas klassiska raka sexa, eller hade kawwa en modell med V12:a från fabrik?

Om det är två raka sexor sammansatta till en V12 är det om möjligt ännu mer respekt! :yoparty
Allen Millyard byggde Kawasaki V12an av två Z1300 sexor.
Hemma i köket.
Motorn som tråden egentligen handlar om är byggd av två Honda CBX sexor från sent sjuttiotal/tidigt åttiotal.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon