cbr900rr

lindbergvtr

fightermike
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
vtr 1000 f såld. CBR 929 RR streetfighter
årsmodell 92-93.. 7100mil.. är det för lång eller spinner dom vidare??? hojen jag sett är i fint skick och ska tydligen spinna som en katt alltså inga missljud nån stans.. men ska man vara rädd för milen??? eller har honda gjort slitvarjar
tacksam för svar

Hur mycket pengar kostar den?
Jag fick en som hade gått 2900mil för 30 000kr
En 93:a. Enda felet var läckande packbox och sletet bakdäck.
Annars fin.

Hur mycket pengar kostar den?
Jag fick en som hade gått 2900mil för 30 000kr
En 93:a. Enda felet var läckande packbox och sletet bakdäck.
Annars fin.

20 00 men det går säkert ner lite vid snabb affär.. inga missljud nån stans vad han sa.. den var välhadd..nybesiktigad fina däck mm mm

Tycker milen stämmer bra med tanke på ålder.
Det finns ju beg, motorer om det skulle skita sig helt.

Motorn är inte problemet på sådana, snarare sliten växellåda och utsliten bakfjädring.

Det beror helt på skicket.

Är den nära original och fin så är den ju troligen välskött.
Man kan få en hoj att vara slut på 500 mil eller åka 15000 mil utan problem.
Men att ha i åtanke så är det ju en sporthoj, så att den enbart blivit tourad med är knappast troligt.

Kläm och känn på den.
Är den tajt och fin, växlarna sitter där dom ska, inget rassel och pling.
Ja då är det bara att åka.
Hade jag bedömt den som fin så hade jag nog handlat.

Tjao jag köpte min förra rasad, en 92a.

Fixade till den sen träffade en ventil en kolv så gick den bara på 3, sålde den så för jag orkade inte skruva med den mer, den höll iaf 90 mil. :gnissla

Har en 94a nu, kom 450 mil tills den motorn började knacka, och innan det så lät den inte ett dugg rassel eller pling så, ingen aning om varför den började knacka för jag har inte wheelat med den och olja hade den.

Men det blir fixat på garanti så det är najs.

Hoppas de inte byter motorn bara för då får man väl en som har lager som börjar ge sig redan och kass växellåda istället för den som jag har nu där ingen växel hoppar ur.

Back