CBR900rr fireblade startar ej med stödet nere även fast man inte har nån växel i

sensa

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2009
Hoj
97 Honda CBR900rr fireblade
Som rubriken lyder så tänder den inte när stödet är nere startmotorn snurrar på men den startar inte, trycker man in kopplingen så startar den direkt men släpper man kopplingen så stannar den, jag hade varit med på det om jag hade haft i nån växel, då ska den väl stanna, men har man friläge i så ska den väl fortsätta att gå.
Ja kan nån komma men vad det kan vara för fel så vore jag ytterst tacksam jag har precis köpt den och trodde att det skulle vara lätt att åtgärda... blä.. kan väl också tillägga att det är en 97a

Glapp i stödkontakten? Provat att spraya lite 5-56 och se och det funkar sen? Annars.. Fråga din bästa vän Google :/ trist iaf!

Okej tack.. ska testa det, annars får man väl plocka bort stödkontakten och kolla närmare på den, eller byta.. Tack för tipset i alla fall..:tummenupp

Kolla stödkontakten och neutralgivaren. Jag hade liknande problem när neutrallampan inte ville tända sig när jag inte hade växel i. Hade isär stödkontakten gjorde rent och sen löste det sig. Det var ett tag sen så jag kanske hade isär mer och gjorde rent men det va det enda. Lycka till!

Okej det låter ju som att det skulle gå att fixa.. Neutralgivaren var sitter den :confused:

Det ser du i service manualen. Du har PM.

Var ute och provkörde i dag efter jobbet och fy fasiken va kul det var, har ju aldrig kört något liknande vilket jävla drag bakhjulet å allt haha, hade ju sist en zzr 1100 och den vägrade att gå på bakhjulet.. ja jag ser fram emot sommaren den saken är klart.. ha det bra alla bikevänner...:banana:banana

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back