CBR900rr -98 Blöddrar vid 5-6k varv

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
LÖST: CBR900rr -98 Blöddrar vid 5-6k varv

Hejsan.

Min hoj har drabbats av en liten förkylning tror jag. Går som en klocka tills man kommer till 5-6k varv då det känns som ett varvstopp slår i. Blöddrar och rycker bara.

Någon som varit med om detta?
Kan inte komma ihåg om problemet fanns innan jag lyfte bort tanken för en larmmontering. Om det kan har med något att göra.

Alla tipps är välkommna.

Mvh Mr.Asp

EDIT: Nu går den som den ska igen , tack och lov. Problemet?! Det nyinstallerade larmet. Larmet hade en startspärr funktion. Så när allt var som det skulle så gick en signal/ström igenom larmdosan och till styrboxen. Larmet klarade dock inte av det utan bröt när man kom till 5-6k varv. Så fort man kopplat förbi startspärren så funkade det perfekt igen =)

Tack för alla hjälp endå.

Mvh Mr.Asp

Last edited:
hmm kanske e så att du har råkat klämma en slang när du monterade tillbaka tanken.

hmm kanske e så att du har råkat klämma en slang när du monterade tillbaka tanken.

Är inne på den delen med. Att nån slang är veckad eller tilltryckt. För det är precis de symptomen som borde uppstå när hojen inte får tillräkligt med soppa.

MEN, problemet är att jag inte kommer ihåg om problemet fanns innan eller inte :S

Är det inte bara att lyfta på tanken och se efter spelar väl ingen roll om det var innan eller efter det är ju fortfarande fel nu om det är något klämt så har du ju fixat det

hehe.. klart de är så. Och ska lyfta på tanken. Måste bara ut till garaget först =) Ville bara se om det är någon som har nån mera idé. Ifall det inte är de som är felet.

Klassikerna:

* Luftfilter
* tändstift
* förgasare

Men börja du med att kolla så att bensinslangar och slangarna till luftburken osv inte är klämda eller sitter fel.
Min cbr hade vid ett tillfälle lite glapp vid soppapumpen vilket gav orsakade problem åt det hållet har jag för mig.
Jag kopplade då bort den helt och körde bara på fallhöjden + vakumsuget och det gick fint. Nu har jag kopplat tillbaka pumpen mest för att det känns som om den borde vara till någon nytta:)

Klassikerna:

* Luftfilter
* tändstift
* förgasare

Men börja du med att kolla så att bensinslangar och slangarna till luftburken osv inte är klämda eller sitter fel.
Min cbr hade vid ett tillfälle lite glapp vid soppapumpen vilket gav orsakade problem åt det hållet har jag för mig.
Jag kopplade då bort den helt och körde bara på fallhöjden + vakumsuget och det gick fint. Nu har jag kopplat tillbaka pumpen mest för att det känns som om den borde vara till någon nytta:)

Jo får kolla allt sånt. Jobbigt när man inte haft hojen mer än nån vecka.

Det konstiga är att den bryter vid samma ställe även om man står still. För den borde väl dra mindre soppa när den inte är belastad?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8