CBR900 -96? Tips, tack.

  • Thread starter Thread starter rfb
  • Start date Start date

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Vet någon vilken försäkringklass den hamnar i hos IF, honda försäkring?

Sport? 1 eller 2?

Andra inlägg på typfel, eller finns det inga på Blade 96:or?
 
rfb skrev:
2353892 Vet någon vilken försäkringklass den hamnar i hos IF, honda försäkring?

Sport? 1 eller 2?

Andra inlägg på typfel, eller finns det inga på Blade 96:or?

Jag tror den hamnar i klass 2 (med självrisken på 25 000 :näsblod )
 
Kolla så den inte är strypt! Jag köpte en hundrahästars 97:a för fem år sen. Inget jag märkte först, men sen började jag undra varför den var så trött... Är den strypt så varvar den inte ur ordentligt.

Annars är det laddningsregulatorn och styrlagren som är lite klena på dom.
 
If brukar inte göra skillnad på om den är strypt eller inte mig veterligen. Många försäkringsbolag räknar enbart med ostrypta hojar nuförtiden dvs förutsätter att alla ljuger ändå. Min blade är strypt på pappret men absolut inte i verkligheten och har den försäkrad hos folksam. Prova dom istället de gick på mitt regpapper dvs strypt!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top