Ja, du måste trycksätta både över och under membranen. Detta gör att den fortfarande kommer fungera som en vaccumförgasare under tryck. Du trycksätter ju under genom trycket som går in i kanalen ovan trattarna (via de svarta plaststosorna).
Japp ett venturi. Jag använde två rör som svetsades ihop med ca 2mm förskjutning. På 1:an och 4:an använde jag bara ett rör och på 2:an och 3:an dessa "venturi" (Se skiss)
Jag lade dubbla toppackningar. Funkade perfekt, sen får du ju ändra kamtiderna och dom har jag desvärre inte kvar i huvudet. Ring Marklund.
Filtret du såg var från dumpventilen för att hojen inte ska dra in skit via dumpen när man åker med avslag. Risken är iof ganska liten för turbon blåser ändå ganska bra där trots undertryck i insuget. Vet inte vilken sida du kollade men det ska vara "Uppdatering av RC211V replican" på sidan
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=27772 Där finns bilderna med förgasare.
Trycket som du sen ska sätta till T-rören mellan 1-2 och 3-4 ska du ta från ett 8mm rör som går tvärs igenom tryckröret som kommer in i plenumkammaren. Detta 8mm rör ska du börja med att borra ett 4,5mm hål i som ska vara i luftens riktning i mitten. (Se skiss)
Provkör sedan och kolla Lambda värdet och att hojen inte går för magert på topp. Borrar du ett för stort hål så kommer hojen att gå tokfett och börja "hacka" precis innan ladtrycket kommer. Jag började med att borra 5,5 eller 6mm. Minns inte men så jag fick sätta munstycken i slangarna som går från röret till T-rören som var ca 2,3mm för att det skulle lira.
MVH. Henric