CBR600RR får gamla färger

Har haft den här tråden i bakhuvudet från och till ett par år.

Lyckades ha slita bort Hong Kong-kåporna på NC30:n förra året pga dålig fastsättning och hög fart. Nu är beggade originalkåpor och en enkelsits beställda från ebay och dessa är tänkt att få en RC30-look.

Om du har möjlighet så får du gärna beskriva hur du fick till detaljerna, speciellt bak där det är rundade kanter och olika linjer som möts. När det gäller den lilla guldstripen, är den utskuren från ett större ark?

Ja kort och gott, hur gjorde du? :)
 
Har haft den här tråden i bakhuvudet från och till ett par år.

Lyckades ha slita bort Hong Kong-kåporna på NC30:n förra året pga dålig fastsättning och hög fart. Nu är beggade originalkåpor och en enkelsits beställda från ebay och dessa är tänkt att få en RC30-look.

Om du har möjlighet så får du gärna beskriva hur du fick till detaljerna, speciellt bak där det är rundade kanter och olika linjer som möts. När det gäller den lilla guldstripen, är den utskuren från ett större ark?

Ja kort och gott, hur gjorde du? :)

Hej.

Ursäkta sent svar.
Tror att jag har visat/pratat om hur jag gör i en annan tråd jag har...

Annars är det vanlig vinylfolie jag använder.
Den är egentligen för tunn så man får vara försiktig med värmningen.
Jag drar vinylen så långt det gå utan bubbnlor och skarvar.
Sen värmer jag försiktigt med varmluftspistol och töjer/drar över hörn/kanter/rundningar.
Men det blir många skarvar. (detta var en rejshoj så den behövde inte se bra ut på riktigt nära håll...)

Den guldiga stripe är utskuren för hand från ett större ark.

Har ganska fina orginalkåpor till en NC30 liggandes. Skrapad helkåpa på en sida, resten helt ok.
(skicket är suggesivt då jag vill ha en bra bas för omlackering av original)
 
Hej.

Ursäkta sent svar.
Tror att jag har visat/pratat om hur jag gör i en annan tråd jag har...

Annars är det vanlig vinylfolie jag använder.
Den är egentligen för tunn så man får vara försiktig med värmningen.
Jag drar vinylen så långt det gå utan bubbnlor och skarvar.
Sen värmer jag försiktigt med varmluftspistol och töjer/drar över hörn/kanter/rundningar.
Men det blir många skarvar. (detta var en rejshoj så den behövde inte se bra ut på riktigt nära håll...)

Den guldiga stripe är utskuren för hand från ett större ark.

Har ganska fina orginalkåpor till en NC30 liggandes. Skrapad helkåpa på en sida, resten helt ok.
(skicket är suggesivt då jag vill ha en bra bas för omlackering av original)

Ingen fara, man kan ju inte sitta och bevaka Sporthoj hela dagarna :)

Tycker ändå att du fått till bra resultat, området bakom sadeln på RC30 har ju en del knepiga överlappningar och varianten du gjorde som matchade hjälmen har riktigt komplicerade mönster.

Du minns inte vad den tråden heter? Annars försöker jag leta efter den.
 
Ingen fara, man kan ju inte sitta och bevaka Sporthoj hela dagarna :)

Tycker ändå att du fått till bra resultat, området bakom sadeln på RC30 har ju en del knepiga överlappningar och varianten du gjorde som matchade hjälmen har riktigt komplicerade mönster.

Du minns inte vad den tråden heter? Annars försöker jag leta efter den.

tyvärr inte.
kan ha varit i en annan trå också.
Jag kan kolla när jag får lite tid...
 
Rumpan på en CBR är inget mot en RSV... Generellt gäller som Tom skrivit, lägg rakt och värm över/ner i ojämnheter. "Vanlig" dekalvinyl är också svårare att sträcka än wrappingvinyl, men det beror lite på vinylytan också. Toms tidigare CBR var grym, speciellt med tanke på materialet.

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
 
Back
Top