CBR600F3, Vad visar tempmätaren när ni kör

sport_ajn

Medlem
Gick med
23 Jun 2008
Hoj
Yamaha MT-07
Hej!
Min nål står vid det svarta strecket på tempmätaren när jag kör. Ska den stå så lågt?

Om jag stänger av motorn och slår på tändningen efter att jag har varit ute och kört går nålen upp till ca 1/3 av mätaren, så tempmätaren verkar fungera.

Bifogat

• temp.jpg
    temp.jpg
    49 KB · Visningar: 52
Vid riktigt varmt och hård körning har ja kommit upp till 1/2...

Antingen är cbr600f3 riktigt bra kyld lr ja usel på hårdkörning :D

Så, du bör nog inte oroa dig att den går till 1/3... Kolla så att nivåerna stämmer på allt bara så e de nog grönt :tummenupp

Edit: Kolla så att den inte står under det vita strecket efter iaf 20min körning...

Jag tänkte tvärtom, jag tycker att temperaturen är för låg när jag kör.

Står er nål lika lågt, (första tjocka stecket)?

Jag tänkte tvärtom, jag tycker att temperaturen är för låg när jag kör.

Står er nål lika lågt, (första tjocka stecket)?

Ja förstod att du mena att tempen skulle va för låg. Vad ja mena va att hur mkt ja än körde o hur varmt de än va kom ja knappt till halva mätaren. Så under dessa dagar står min nål strax ovanför första strecket på mätaren...

Bra det var det som jag ville höra, då kan jag somna om, nä vänta dra en repa menar jag förstås :-)

På min F2a står den väldigt lågt med, förutom om man åker i stan med massa rödljus det är nog enda gången den blir så pass varm att fläkten går igång.

Har läst att om den är importerad från ett land med lite varmare klimat kan nån klåfingrig hemmapulare ha borrat hål i termostaten så den alltid är öppen och därav är svalare än brukligt.

Vet inte hur mycket sanning som ligger i det men börjar nästan misstänka att så är fallet för mig.

Last edited:
Samma här min nål har gått upp som mest 1/3 efter hårdkörning. Tror inte fläkten starta en enda gång förra året:gnissla
Man Kanske ska kolla så den fungerar:D

OK, alla verkar vara av samma uppfattning att tempmätaren visar mycket låga värde.

Intressant det där med importerade cyklar ifall de har annan öppningstemperatur på termostaten.

Min går upp till 1/3 med. O i stan går den upp till 1/2.
Värkar ju konstigt inte din går högre.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...