CBR600F likriktare/regulator

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Kontaktdonet till likriktaren/regulatorn på Mine4fun's CBR600F '93 har bränt på två stift och behöver bytas. Motsvarande stift i likriktaren har svettats en del i sätena, men inget alarmerande. Jag vet inte om överhettningen beror på felfunktion i likriktaren eller på glapp i kontaktdonet, men lutar åt det senare. Hur som helst behöver jag kontrollmäta likriktaren, och har sökt och funnit hjälp i en gammal tråd HÄR. Tyvärr står inget om årsmodell i tråden. Dessutom finns hjälp i Haynesboken, fast inte heller där till rätt årsmodell...

Min fråga: kan jag kontrollmäta likriktaren på en '93 med uppgifterna i den länkade tråden ovan?

Wiseguy skrev:
2300935 Sök lite på laddregulator så finner du svar... :)
Jag sökte faktiskt på "regulator" innan jag postade frågan, i den naiva förhoppningen att få träffar även på "laddregulator"... :huvet :)

Skit samma, hittade en massa andra hyfsat relevanta trådar men ingen som besvarar min fråga (om det skiljer mellan de aktuella årsmodellerna). Däremot är ju en trefaslikriktare+regulator inte precis kärnfysik, skillnaderna mellan årsmodeller (och hojmodeller för den delen) kan rimligen inte vara astronomiska vid närmare eftertanke. Jag mäter efter '90:ans skiss i morgon. :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg