CBR600F dog

3240

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
DRZ 400E
CBR600F dog Problemet löst

Jag har en CBR 600F -99 som helt plötslig stannade när jag låg och körde i jämn fart ca 110 kmh. Tempen var inte hög och det fanns olja i den, det verkar som om den går tungt när man drar på startmotorn, ibland startar den nån enstaka sekund sen dör den.

Vad kan vara felet? Verkar som om den har skurit eller?

Edit.
Nu går motorcykeln igen, tog lösa tank luftfilter mm provade starta med startgas, då gick den, sen satte jag tillbaka allt och den fortsatte att gå. Har ingen aning om vad felet var, skulle gärna vilja veta så man törs fara på lite längre turer.

Last edited:
3240 skrev:
Jag har en CBR 600F -99 som helt plötslig stannade när jag låg och körde i jämn fart ca 110 kmh. Tempen var inte hög och det fanns olja i den, det verkar som om den går tungt när man drar på startmotorn, ibland startar den nån enstaka sekund sen dör den.

Nja med olja och utan hög temp så känns det långsökt.

Jag skulle gissa elfel.

Kolla batteri och kablar.

jag e oså intresserad då jag tro jag sålde hojen till denna snubbe idag :3freak

soppa?

sover dåligt inatt :(

3240 skrev:

prova att ladda batteriet och kolla om motorn snurrar igång lättare...

kan vara nån typ av spänningsfall/ generatorproblem

Ska prova ladda batteriet, sen bli nästa steg att kolla att det e gnista på alla cyllar och mäta kompet.... Några fler förslag?

Ladda batteriet och dra igen den igen, mät spänningen på tomgång och lite mera så kommer du nog se att den inte laddar som den ska.

Fan, jag som trodde CBR600F var odödlig. :confused:

Håll oss underrättade!

3240 skrev:

Trasig bensinpump/trasig säkring? Igensatt bränslefilter/kran/slang?

Enligt "Allt om mc:s" begagnatguide så har cbr 600f inte några modellspecifika fel.
Dock har det hänt att startnyckelns datachip har sagt upp sig. Då är dock cykeln stendöd.

Daddy skrev:
Enligt "Allt om mc:s" begagnatguide så har cbr 600f inte några modellspecifika fel.
Dock har det hänt att startnyckelns datachip har sagt upp sig. Då är dock cykeln stendöd.

Honda har väl haft lite problem med sina laddningsregulatorer efter vad jag har förståt.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN