CBR600F 2012 och CBR600rr 2014 Samma motor.

Nej, det är det inte. CBR600F har en nedstrypt variant av motorn i CBR600RR 2007.
 
Är osäker på skillnaderna mellan olika årsmodeller av RR'en men det måste väl vara lite mer ändringar än annan programvara med tanke på att det skiljer nästan 20 ponnysar i toppeffekt mot CBR600F.

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR600RR

Tydligen andra kolvar m.m. fr.o.m. 2009.
 
Kanske frågan skulle formulerats annorlunda? :va

Kan man byta motor mellan hojjarna utan att behöva
såga ram och annat i småbitar för att få det att lira?

:hej

/e
 
Kanske frågan skulle formulerats annorlunda? :va

Kan man byta motor mellan hojjarna utan att behöva
såga ram och annat i småbitar för att få det att lira?

:hej

/e


Varför skulle den formuleras annorlunda? Jag vill veta om det är likadan motor i CBR600F från 2012 och den som sitter i en CBR600RR 2014.

Ditt svar är inte ens i närheten av hjälpsamt och detta är teknik o mek forat vilket brukar vara seriöst.

Vill du fara OT så finns det ett forum även för det.
 
Varför skulle den formuleras annorlunda? Jag vill veta om det är likadan motor i CBR600F från 2012 och den som sitter i en CBR600RR 2014.
:rodnar
Sorry, men eftersom svaret på urspungsfrågan var så uppenbart
100% nej kunde jag omöjligt tro att det var det du menade.

Precis som Kjellper skrev.
:fakta

Det vanligaste orsaken till frågeställningen 'är motor A likadan som motor B'
är ju tänkt motorbyte och då är (oftast) prio ett att den passar rent fysiskt.

Sedan att den har snällare kam, fel färg och färre hästar brukar vara mindre viktigt.

Men vad vet jag, har ju haft så sjukt fel så många gånger förr. :gnissla

:va

/e
 
Last edited:
Precis som engström antyder om så är motorblocken på dessa två hojar mycket lika men jag kan inte svara på om de hypotetiskt sätt skulle passa i varandras ramar utan modifiering.

Dock är innehållet helt olika, andra kolvar och vevstakar bland annat, men till och med lagerbanorna är annorlunda med olika artikelnummer i Hondas register nu när jag kollade.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top