StormVincent
Ny medlem
Hej!
Har en fråga om min cbr600f-89 som jag skulle behöva lite tips på.
Den har gått 6100mil men varit servad hela tiden, senast i våras.
Problemet jag har är att den är svårstartad.
När jag köpte den (igår)så var det inga problem, och på vägen hem gick han fint. stannade förbi hos en polare och då var det inga problem att starta den igen. sen körde jag vidare en mil till nästa stopp. då startade den men efter man lagt i tvåan så dog han . sen startade för att göra samma sak igen. Sen startade den inte alls så vi trodde att bensinen var slut och åkte och fyllde på.
Då startade den efter kanske en halv minut på starten.
Sen inga problem hem. Idag på morgonen helt hopplös att få igång, testade med och utan choke. Sen efter säkert 10 försök så startade den plötsligt, gick även att få igång efter jag varit på macken.
Känns lite osäkert när man kör om hojen ska starta eller ej.
Tacksam för hjälp! Varit bilmekaniker i 8 år men på hoj är man som nyfödd.
Skrev en hel novell, men då vet ni precis hur den är.
Har en fråga om min cbr600f-89 som jag skulle behöva lite tips på.
Den har gått 6100mil men varit servad hela tiden, senast i våras.
Problemet jag har är att den är svårstartad.
När jag köpte den (igår)så var det inga problem, och på vägen hem gick han fint. stannade förbi hos en polare och då var det inga problem att starta den igen. sen körde jag vidare en mil till nästa stopp. då startade den men efter man lagt i tvåan så dog han . sen startade för att göra samma sak igen. Sen startade den inte alls så vi trodde att bensinen var slut och åkte och fyllde på.
Då startade den efter kanske en halv minut på starten.
Sen inga problem hem. Idag på morgonen helt hopplös att få igång, testade med och utan choke. Sen efter säkert 10 försök så startade den plötsligt, gick även att få igång efter jag varit på macken.
Känns lite osäkert när man kör om hojen ska starta eller ej.
Tacksam för hjälp! Varit bilmekaniker i 8 år men på hoj är man som nyfödd.
Skrev en hel novell, men då vet ni precis hur den är.