Cbr600 går dåligt

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Körde 10 mil på dagen, ställde hojen i garaget, och nästa dag går den skit!

Den bluddrar. Speciellt på låga varvtal och lite gas, men drar man hojen till ett högt varvtal med lite gas bludddrar den då också.

Kör man i 90 och drar full gas på 6ans växel bluddrar den och låter "br-r-r-r-r" men uppåt 7k rpm går den prima med full effekt.
Den går betydligt bättre när man chokar.

Tankat ny soppa och dragit i lite k-sprit men det hjälpte inte. Blåst rent munstycken och kollat membranen, insugsgummin osv. Ingen Jackpot där

Några idéer?
/Anton

Hade samma problem med min för ett tag sen.
det visade sig vara ett av tändstiften som hade gett upp.
Köpte nya och sen gick den som en klocka igen. :tummenupp

Ljunghusen skrev:

Den bluddrar. Speciellt på låga varvtal och lite gas, men drar man hojen till ett högt varvtal med lite gas bludddrar den då också.

Kör man i 90 och drar full gas på 6ans växel bluddrar den och låter "br-r-r-r-r" men uppåt 7k rpm går den prima med full effekt.

Tankat ny soppa och dragit i lite k-sprit men det hjälpte inte. Blåst rent munstycken och kollat membranen, insugsgummin osv. Ingen Jackpot där

Några idéer?
/Anton

Ljunghusen skrev:

Några idéer?
/Anton
sork i pümpen kanske :va
nä men kolla så den får luft o sådär

Adis skrev:
Hade samma problem med min för ett tag sen.
det visade sig vara ett av tändstiften som hade gett upp.
Köpte nya och sen gick den som en klocka igen. :tummenupp

Hm, bra idé. Hade tänkt kolla stiften men det blev aldrig av, är ju ett helvete att byta stift på denna maskinen :-)

Var hittar man billiga stift? Addemoto ville ha 500 kr för en uppsättning.. svider för studenten ;)

Nää den är väl inte roligast att byta stift på :)
Jag köpte stift på en mcfirma i stan tror jag betalde runt 500 kr. Tyvärr har jag inget tips på nåt ställe som kan vara billigare att köpa stiften på.

Hoppas de löser sig!!

Ljunghusen skrev:
Hm, bra idé. Hade tänkt kolla stiften men det blev aldrig av, är ju ett helvete att byta stift på denna maskinen :-)

Var hittar man billiga stift? Addemoto ville ha 500 kr för en uppsättning.. svider för studenten ;)

Adis skrev:
Nää den är väl inte roligast att byta stift på :)
Jag köpte stift på en mcfirma i stan tror jag betalde runt 500 kr. Tyvärr har jag inget tips på nåt ställe som kan vara billigare att köpa stiften på.

Hoppas de löser sig!!

Tack för tipset, hoppas det ordnar sig då :-)

Ljunghusen skrev:

tänkte påpeka stifft. plast-far hade samma problem på sin, nya stif & ut & gasa ! :yoparty

dock så har du hittat mkt bra pris :P han pungade ut 200:- st för sina :3freak då var det ändå med rabatt.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år