CBR250RR teaser

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16

Tycker alltid det är spännande med mindre hojar som vill satsa på prestanda. Vad tror ni, skulle den kunna bli kul att sparka runt på svenska banor?

New-Honda-CBR250RR-Pics.jpg
 
Om det nu blir en riktig, liten, sporthoj (snarare än pendlarmopparna i helkåpa det brukar vara när det ska klämmas fram en ny liten sporthoj) så kan den ju vara helt fantastiskt skoj att spaka runt på en bana.

Men det går ju skam på torra land när den nya CBR250RR INTE är en radfyra på 250cc som viner som en GP-racer. :fakta
 
Om det nu blir en riktig, liten, sporthoj (snarare än pendlarmopparna i helkåpa det brukar vara när det ska klämmas fram en ny liten sporthoj) så kan den ju vara helt fantastiskt skoj att spaka runt på en bana.

Men det går ju skam på torra land när den nya CBR250RR INTE är en radfyra på 250cc som viner som en GP-racer. :fakta

Ja drömmen hade ju varit något i stil med RVF400 eller den gamla CBR250RR :Bugar Men det lär nog förbli en dröm :tungan
 
Om det nu blir en riktig, liten, sporthoj (snarare än pendlarmopparna i helkåpa det brukar vara när det ska klämmas fram en ny liten sporthoj) så kan den ju vara helt fantastiskt skoj att spaka runt på en bana.

Men det går ju skam på torra land när den nya CBR250RR INTE är en radfyra på 250cc som viner som en GP-racer. :fakta
Det ser med tanke på hur högt styret sitter som om det blir mer ser ut som än går som.

[EDIT]...två små komman underlättar vid läsningen av följande: Det ser med tanke på hur högt styret sitter, som om det blir mer, ser ut som än går som.[/EDIT]
 
Last edited:
Usch för Singel ok fram S:

Håller med dig Ulvhamne!

Rad 4 250cc hade varit något! :D
 
Usch för Singel ok fram S:

Håller med dig Ulvhamne!

Rad 4 250cc hade varit något! :D

Där sa du något, ser ut som ett tvåkopps flytande ok fram, om jag inte ser fel. Inte ens radiellt monterat. Inte så värst sportigt.
 
................ Va!?
Det vertikala avståndet mellan sits och styre...alltså. Det är liksom inte likadant som på t.ex min 848:a. Men med obligatorisk brasklapp för bildvinkel så...
Med lite tur så har jag fel. Jag skulle nog överväga att köpa en 4-cyl 250 på säg 50 hästar som väger...120-130 kg.

Not sent from an I-Thing!
 
Det vertikala avståndet mellan sits och styre...alltså. Det är liksom inte likadant som på t.ex min 848:a. Men med obligatorisk brasklapp för bildvinkel så...
Med lite tur så har jag fel. Jag skulle nog överväga att köpa en 4-cyl 250 på säg 50 hästar som väger...120-130 kg.

Not sent from an I-Thing!

Jag var mest förvirrad och kunde inte läsa ditt inlägg hur jag än försökte. Första biten gick bra tills följande:

"Det ser med tanke på hur högt styret sitter som om det blir mer ser ut som än går som."

Vilket påminde mig om:


:fyllisar
“Has Anyone Really Been Far Even as Decided to Use Even Go Want to do Look More Like?”
 
Jag var mest förvirrad och kunde inte läsa ditt inlägg hur jag än försökte. Första biten gick bra tills följande:

"Det ser med tanke på hur högt styret sitter som om det blir mer ser ut som än går som."

Vilket påminde mig om:


:fyllisar
“Has Anyone Really Been Far Even as Decided to Use Even Go Want to do Look More Like?”
Jag är inte förvånad...jag förstår inte ens själv vad jag tror att jag menade...:va
 
Med tanke på hur en del andra Honda-modeller på senare tid har sett ut, så tycker jag att CBR250RR ser rätt fräck ut :)
 

Dyr vet jag väl inte. Bortsett från öhlinaren i bakänden och kolfibern som antagligen inte följer med till produktionsmodellen så ser den ju ut att bli ungefär lika dyr som R3 och 300 Ninjan.
Gaffeln ser ju ut att svårligen sakna inställningar, så varför det skulle sitta en öhlinare i bakänden vetesjutton. Svårt att balansera gaffeln och dämparen om det bara går att ställa in den ena liksom. :hihi
 
Ser ut att eventuellt kunna bli grym, men tycker framkåpan har för mycket touringstuk för att ge mig något habegär.

Sedan de ZXR400:or man haft och blåst motorer på så har jag önskat en nyproduktion av dom maskinerna, men de senaste har för mycket gatåkastil, vilket iofs är förståeligt... om än att jag söker mer renodlad varvvillig 400cc sporthoj för att köra lite bana med!
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top