CBR1100xx vinterprojekt

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Jag o en kompis har nu bestämt oss för att bygga egna slipons till min kompis Blackbird i rostfritt.

Vi jobbar på samma industri och vi har både kunskaperna o verktygen att slå ihop några snygga pipor.

Vi har nog 10 förslag o ritningar på hur den ska se ut på utsidan med text o elkromning mm fast vi har väldigt dålig kunskap hur vi ska konstrera den på insidan?

Någon som har bra förslag och inte bara något netrör inne i utan lite mer utförligt.

Vi lista säkert ut detta själva med tiden men lite köt på benen hjälper säkert.
 
kolla på google, jag letade upp x antal sprängskisser över flertalet ljuddämpare där o gjorde egen fungerande insats till hojen som inte alls bara stryper ljudet utan även får den att blåsa på i stort sett oförändrat, ni är möjligen inte intresserade av att åta er jobb?
 
kolla på google, jag letade upp x antal sprängskisser över flertalet ljuddämpare där o gjorde egen fungerande insats till hojen som inte alls bara stryper ljudet utan även får den att blåsa på i stort sett oförändrat, ni är möjligen inte intresserade av att åta er jobb?

Jag var faktiskt inne på Google och snurrade lite fast verka inte ha hat lika mycket tur som du.

Ursäkte men var har du tankarna -ni är möjligen inte intresserade av att åta er jobb?
 
Last edited:
Det viktigaste med Blackbirden, är ju att få bort det T där det delar sig från kollektorröret ut mot de två ljuddämparna.
Men ni kanske inte vill såga sönder iriginalgrenröret?
Hursomheltst är jag nyfiken på slutresultetet och kan ev vilja beställa ett set av er.
Dock kör jag idag med ett helsystem 4-1 på min bird, och ja, det gjorde en ENORM skillnad mot oroginalsystemet.
Vissa hojar har alltså mera täppta originalrör, och dit hör birden.
T röret är boven, men ett par bra slipon lättar såklart upp betydligt då originalpiporna är en hel labyrint av koner och gångar.
Kolla in (minns inte adressen exakt) www.cbrxx.com där finns hur man sågar upp original och bygger om dem.
Inget de rekommenderar pga att det är ett jeffla besvär, men där kan man iaf SE hur originalen ser ut inuti. Och de är helt kass för flödet :död
 
Det viktigaste med Blackbirden, är ju att få bort det T där det delar sig från kollektorröret ut mot de två ljuddämparna.
Men ni kanske inte vill såga sönder iriginalgrenröret?
Hursomheltst är jag nyfiken på slutresultetet och kan ev vilja beställa ett set av er.
Dock kör jag idag med ett helsystem 4-1 på min bird, och ja, det gjorde en ENORM skillnad mot oroginalsystemet.
Vissa hojar har alltså mera täppta originalrör, och dit hör birden.
T röret är boven, men ett par bra slipon lättar såklart upp betydligt då originalpiporna är en hel labyrint av koner och gångar.
Kolla in (minns inte adressen exakt) www.cbrxx.com där finns hur man sågar upp original och bygger om dem.
Inget de rekommenderar pga att det är ett jeffla besvär, men där kan man iaf SE hur originalen ser ut inuti. Och de är helt kass för flödet :död

Ska kolla en del på den sidan imorgon. Jo org ljuddämpare bruka vara rena pandoras ask om man kollar sprängskisen på dem.

Vi jagar inte effekt utan mer ett unikt ljud som är lagom högt.

Om vi blir nöjda med resultatet kommer vi mer än gärna slänga upp bilder på resulatet. Vi ska andvända oss av B2 rostfria rör sen tänkte vi ha laserkillarna på jobbet att skära ut en passande text typ CBR1100xx eller blackbird i röret och TIGA ihop det riktigt. Sen skicka vi med den till Elkromning så blir de riktigt blanka o fina. Tänkte kläma röret lite också så de blri ovala typ som yoshimura utformningen.

Han ska börja vinterförvara sin BB om två veckor så då börja det efter arbetstimmar att börja smida :tummenupp
 
Ska kolla en del på den sidan imorgon. Jo org ljuddämpare bruka vara rena pandoras ask om man kollar sprängskisen på dem.

Vi jagar inte effekt utan mer ett unikt ljud som är lagom högt.

Om vi blir nöjda med resultatet kommer vi mer än gärna slänga upp bilder på resulatet. Vi ska andvända oss av B2 rostfria rör sen tänkte vi ha laserkillarna på jobbet att skära ut en passande text typ CBR1100xx eller blackbird i röret och TIGA ihop det riktigt. Sen skicka vi med den till Elkromning så blir de riktigt blanka o fina. Tänkte kläma röret lite också så de blri ovala typ som yoshimura utformningen.

Han ska börja vinterförvara sin BB om två veckor så då börja det efter arbetstimmar att börja smida :tummenupp

Ok - lite göttigare muller är aldrig fel, och det ger ju lite mer knuff oxå.

Låter spännande allt det där iaf :tummenupp
 
Jag glömde nämna att jag även provat att ringa volvo och fick vid ett tillfälle prata med en av gubbarna där som jobbar med att testa fram rätt ljud med mera på avgassystemen, om dom fonns kvar idag är ju en bättre fråga pga alla nedskärningar
 
Back
Top