CBR1000RR, styrdämparen...

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Vet inte om det är en dum fråga och alla har det, men här goes; Är det bara hondan som har en elektronisk styrdämpare som adapterar sig och ändrar "program" och styvhet etc. med körningen?
Måste säga att jag tycker att 1000RR är fräckast av de nya tusingarna. Svingen ser så jäkla rejsig ut, bara det! Sen har väl alltid honda haft bäst kvalitet i helhetskänsla och finish, +bäst garantier... Käns som det kvittar nån hk hit eller dit, eller kilo hit eller dit... Grymt råa hojar allihopa, men hondan har vunnit mitt hjärta. Det snodde förstaplaceringen från Rettan för en vecka sedan när de stod brevid varandra, käns mer solid och mindre plastig på något sätt. Sitsen på rettan är liksom lite för "flashig" o spejsig, sedan ser svingen på rettan ut som en upponervänd plastgalge eller nåt. Aja, jag gillar rettan som tusan fortfarande, men hondan... -damn var snygg!

Aja, tvungen o snacka av mig. Såg en tuta förbi mitt fönster för inte så länge sedan, så jag blev helt glad, som en brunstig älghona i jaktsäsong, och det är ju ett hojforum. Ursäkta svamlet. Skål. :fyllisar ;)

Last edited:
Det som helt klart vann mitt hjärta för Hondan var hur enormt lugn den är trots den enorma kraft. Inte ens på första växeln lyfte den utan att man ville det! Bara fullt spjäll å off we go!

...dessutom är det ju ingen nackdel att bromsarna var enormt bra för en standardhoj!

Kolla in svingen på Rossis Moto Gp racer innan du utalar dig om R1an nya sving!!
Blir inte mer race än så!! Hondans veka dito har ju sett likadan ut hur länge som helst!! Den e fuuuul!! Sen fattar dom ju inte ens att lacka den svart... tragiskt....

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti