CBR1000RR - samma mapping för 2004-2005 och 2006-2007??

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
När jag går in på Dynojets sida - https://www.dynojet.com/tunes - o kikar på en map till min hoj, listas mappar för tidigare generationens CBR1000RR, dvs 2004-2005.
Det kan väl inte stämma att de båda generationerna kan mappas likadant, med tanke på att motorerna ju är olika...eller är jag fel ute här?

1682410008665.png

Det kanske inte finns en mappning till din modell så det visas närmaste träff.
Åk och få den mappad i bänk så får den som du vill ha den, inte som någon annan fick sin att (kanske) gå bra.
Jag har tveksamma resultat från att använda nedladdade mappar, troligen p g a brister i kunskap eller förmåga hos den som gjort den, eller just p g a att på pappret liknande uppsättningar uppför sig olika i verkligheten.

Det kanske inte finns en mappning till din modell så det visas närmaste träff.
Åk och få den mappad i bänk så får den som du vill ha den, inte som någon annan fick sin att (kanske) gå bra.
Jag har tveksamma resultat från att använda nedladdade mappar, troligen p g a brister i kunskap eller förmåga hos den som gjort den, eller just p g a att på pappret liknande uppsättningar uppför sig olika i verkligheten.
- Nope, finns ingen bänkare inom x mils avstånd. Mapparna till 06-07 fanns på nästkommande sidor, men jag blev ändå förvånad att 04-05 dök upp på sökningen.

- Nej, olika hojar/generationer.
Tror du har fel här. ?
Kom några små uppdateringar 2006, annars är allt exakt samma.

Edit: Rättar mig själv, det kom även några uppdareringar på motorn även om toppeffekten är samma. Så det skall nog vara en annan map till-06-07.

Last edited:
- Nope, finns ingen bänkare inom x mils avstånd. Mapparna till 06-07 fanns på nästkommande sidor, men jag blev ändå förvånad att 04-05 dök upp på sökningen.

Sa du inte tidigare att du ofta är i Karlskrona? Då är det väll bara ca10 mil till Bromölla och har inte dom bromsbänk?

Fungerar bra med nerladdade mappar om man kör Autotune. Men man måste begränsa kompenseringen och inte köra på "default" som är 5 eller 10%, alldeles för mycket att börja med.

Sa du inte tidigare att du ofta är i Karlskrona? Då är det väll bara ca10 mil till Bromölla och har inte dom bromsbänk?
- Ingen aning om det finns någon tuningfirma för mc i Bromölla? Såg ingen där när jag Googlade.

Claessons motor har iallafall haft tidigare vet folk som varit där och fått powercomander mappad i bänk.
På deras hemsida står det att dom har bromsbänk i verkstaden.

Claessons svarar att de har bromsbänken men inte tid att mappa längre.

Claessons svarar att de har bromsbänken men inte tid att mappa längre.

Det är ju nu det är som mest stressigt och fullbokat på verkstäderna denna tiden på året.
En sådan sak är bäst att lämna hojen när det inte är säsong och dom kan ta den när det är passar och får tid över. (Nackdelen är att man kanske får fixa kåpsläp och köra dit den)

Det är ju nu det är som mest stressigt och fullbokat på verkstäderna denna tiden på året.
En sådan sak är bäst att lämna hojen när det inte är säsong och dom kan ta den när det är passar och får tid över. (Nackdelen är att man kanske får fixa kåpsläp och köra dit den)
- Jeapp, och jag har inte direkt bråttom med det. Funkar bra med den nedtankade mappen sålänge.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!