CBR1000RR=Lättstuntad??

DUKEPUKE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Fireblade
Tjena,

Har precis köpt en CBR1000RR-04 (hade tidigare Honda929) Är den lika lätt att stunta med?? Märks dom xtra kilosen ngnting eller äts dom upp av den utökade effekten??

Sitter ngn å trycker på en film eller bilder där man kör en CBR1000RR lägg upp :tummenupp

Jag tycker den är betydligt mera svårstuntad än 929:an
Fick bara upp den på 1:an försöker du få upp han på 2:an så hostar han bara till och motorn slocknar, det märks tydligt hur tung den är :rolleyes:

taget från en annan tråd:

2Wheeldrive skrev:
Hondan är iaf slöast! Har kört en och blev inte särskilt imponerad. Vill man ha upp den på bakhjulet så måste man varva 13000 och släppa ut kopplingen på ettan :hihi :rofl

hahaha!!! :rofl

DUKEPUKE skrev:
Tjena,

Har precis köpt en CBR1000RR-04 (hade tidigare Honda929) Är den lika lätt att stunta med?? Märks dom xtra kilosen ngnting eller äts dom upp av den utökade effekten??

Sitter ngn å trycker på en film eller bilder där man kör en CBR1000RR lägg upp :tummenupp

Kolla med Nicl@s här på forumet han har använt sin till stunt, både 2004, 2005 och nu en 2006:a

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=281

DUKEPUKE skrev:
Tjena,

orginal menar du? asså inge pizza drev?
Jag har absolut inga problem varese på 1 eller 2:an, 3an är lite kinkigare måste gå rätt fort typ 160-170.

Vill oxå tillägga att kan man inte få upp en modern mc på 2 an kanske man ska se över sin "stunt karriär".

DUKEPUKE skrev:
Tjena,

Den e totalt värdelös, det e lika bra att du ger den till mig, eller iaf säljer den billigt, så du blir av med skiten :hihi

wonderwizard skrev:
Den e totalt värdelös, det e lika bra att du ger den till mig, eller iaf säljer den billigt, så du blir av med skiten :hihi

Köp ingen Repsollackad bara,dom slår bara över iaf om man uooilar på motorvägen med dom :fakta

Sen kommer Polisen och förhör vittnen och då säger dom att man oouilat så då får man inte ut något på försäkringen.

(sann historia ifrån i sommras,dock ej jag som körde)

DUKEPUKE skrev:
Tjena,

Tjena!

Jag har kört en del på min Repsol, men den var faktiskt lite "trög" att wheela med, men om du sätter på ett 42 kuggars drev istället för 40 son är orginal, så går det lättare.
du får dessutom lite kortare hjulbas, vilket underlättar.

// Nickl@s

Bifogat

• HPIM2149 (Large).JPG
    HPIM2149 (Large).JPG
    59.5 KB · Visningar: 245
  • HPIM2164 (Medium).JPG
    HPIM2164 (Medium).JPG
    35.7 KB · Visningar: 173
Långa farbron skrev:
Köp ingen Repsollackad bara,dom slår bara över iaf om man uooilar på motorvägen med dom :fakta

Sen kommer Polisen och förhör vittnen och då säger dom att man oouilat så då får man inte ut något på försäkringen.

(sann historia ifrån i sommras,dock ej jag som körde)

Va jobbigt de lät :D fast rätt åt han.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...