CBR1000RR bänkad

Det verkar bli ganska jämt mellan alla 2004 - modellerna!
Sanningen kommer ut i sista sekund...

By The way, GSXR1000 såg jag i bike-testet och det stog att den hade 160hk, är det i motorn eller är det på bakhjulet? :va
 
Dvs, att effekten i tidningarna bike eller vilka det nu än är så är det alltid effekten i motorn som dom räknar? så man ska alltså ta bort de 13% - förlusten på det hela?
 
2 hästakraftor ifrån de andra då? Å helvete, då kommer de som sitter på den att se ut som vilken pensionär som helst i trafiken :/

Känns som om Honda kan ta ut mycket mer, men väljer att göra såhär med mening? Vilken som e snabbast lär ju bevisa sig i AMA :)
 
Väldigt trevliga diagram. 11000 varv också.

I år verkar det mycket väl vara hondan som är den blygsamme "herren på täppan". Specifikationsmässigt så skulle ju inte hondan ha över 170 i motorn eller hur det var nu. Det här är ju en trevlig överraskning för honda fansen. Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha.. alla ligger jämnt och fint till i effektkriget.

Vilken konkurrens, enormt skönt och spännande år det här kommer bli!!!!

/a
 
Last edited:
Man blir nästan lite rädd när man ser vikt/effekt-förhållandena på de nya hojarna. Det går ju inte att utnyttja allt utan att hojen t.ex går runt för en? Ta ett ex. R6'an är snabbare från 0-100 än R1'an. Varför? Den slår inte runt lika lätt som R1'an och är därmed lättare att accelerera med. Självklart beror det även mycket på hur föraren är och vice versa, men ni förstår säkert hur jag menar :)

Men visst är effekt kul :D (lite dubbelmoral, jag vet...men ingen är fullständig ;) :D )

Godnatt på er! :tummenupp
 
Alltså..

Det borde vara större skillnad på 04:orna mot Gixxern om man läser på papperet.
Kan d va så att ramair systemet ger en hel del mer än t.ex på Gixxern..

Skumt iaf. :va
 
Mavve skrev:
honda ahara allt id avvarir 't den sdämasdta shpojen asså fan va kass den e

Har du varit ute på "Q" nu o fullat till dig? :D :tummenupp

För att kommentera bänkningen... 04-hojarna har effektmässigt behandlats om gudars avkommor... "OOooohhh dom har 180 hk i fart!!!, helt sjuka! FÖR MYCKET EFFEKT!" sen kommer bänkning efter bänkning som nu effektmässigt inte visar SÅ mycket mer än förra årets värstingar. Får hoppas att det skiljer sig mer chassi, broms och kvalitetsmässigt! Snygga är dom allihop iaf. :kär
 
Jag sa ju Honda var bäst
när alla andra tyckte den var beige! :rofl

Ähh, jag ska köpa ett 250cc:s wheelie-monster nästa gång. :banana
 
Last edited:
Tycker att framförallt vridkurvorna o registret är imponerande.
78 pound-foot = 105.7 Nm på en 1000 cc motor, räknat på bakhjulseffekten.
Borde motsvara ca 120 Nm/l på själva motorn. I orginal !

Ser ut som om dom satsat mer på registret än på toppeffekten, sunt; tyckte väl den räckte någorlunda ändå.....

(Vad lämnar en vanlig (inte Porsche-motorn) HD ? 75 Nm/l ?
Dvs. 40 % av (dom dyra) HD-kubiken används inte.)
/u
 
Silwer skrev:
153hk, nu ska alla moppefuckon in o grina över det misslyckandet med.
Bara 153!? Det är för lite. Men, och detta är ett stort men, det finns ett HRC-kit att köpa, som monterat och klart ger 207 hästkrafter. På veven då'rå. Kostar bara 6 000 £, dvs ca 80 000 SEK.
 
Hmm, på den 3:e bilden jämför de med en 954:a.
Inte fasen har väl 954:an 139 hk på slangen :confused:
Jag har fått för mig att 954 och 929 har ganska likvärdig toppeffekt och de flesta siffror jag sett på 929:an ligger strax över 125 hk på slangen orginal.
Eller har jag missat något :va
 
M:et skrev:
Hmm, på den 3:e bilden jämför de med en 954:a.
Inte fasen har väl 954:an 139 hk på slangen :confused:
Jag har fått för mig att 954 och 929 har ganska likvärdig toppeffekt och de flesta siffror jag sett på 929:an ligger strax över 125 hk på slangen orginal.
Eller har jag missat något :va
Du har missat något ;-)
 
Bingo skrev:
Bara 153!? Det är för lite. Men, och detta är ett stort men, det finns ett HRC-kit att köpa, som monterat och klart ger 207 hästkrafter. På veven då'rå. Kostar bara 6 000 £, dvs ca 80 000 SEK.
Jo, nog måste man som gatåkare gå på det då, bara så att man kan skryta att man har fler hästkrafter än grannen på R1. Lixom man blir så efter med 2hk färre än de andra :(

Nä men, det lät otroligt häftigt, inte ger HRC-kittet till CBR600RR lika stor skildnad?
 
M:et skrev:
Hmm, på den 3:e bilden jämför de med en 954:a.
Inte fasen har väl 954:an 139 hk på slangen :confused:
Jag har fått för mig att 954 och 929 har ganska likvärdig toppeffekt och de flesta siffror jag sett på 929:an ligger strax över 125 hk på slangen orginal.
Eller har jag missat något :va

Jag tror inte att du missat nått, jag har heller aldrig sett en Blade ge den effekten, de brukar ligga däromkring på veven, 140 alltså. Slött skit..... :rolleyes: :)
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top