CBR1000rr 2005 knackar på tomgång.

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Upptäckte häromdan att min gamla blade knackar på tomgång, detta fenomen uppstår inte alltid dock. Problemet kan uppstå både om den är varm och kall. Kammkedjesträckaren måntro? Spisen har snurrat 3800 mil.

Inget ventil knack låter hårdare och högre. Som att något slår i. Skumt att det bara låter i bland.

Min CBR600RR "skramlar" lite om kopplingen när man står på tomgång och har kopplingen utsläppt. Drar man in kopplingen så slutar det. Vet inte varför det skramlar.... men det uppkom efter bankörning ! :)

Vart skramlar/knackar det från din ?

Slänger in lite info trots att det rör sig om en Gixxer K3.
Har oregelbunda knackningar på tomgång, precis som om något slår i. Inte med jämna mellanrum utan ojämt över tid. Drar jag in kopplingshantaget försvinner, eller mildras, knackningarna helt eller väldigt mycket. Har även lite rassel från kamkedjan men känner inte att dessa bör höra ihop?? :va

Slänger in lite info trots att det rör sig om en Gixxer K3.
Har oregelbunda knackningar på tomgång, precis som om något slår i. Inte med jämna mellanrum utan ojämt över tid. Drar jag in kopplingshantaget försvinner, eller mildras, knackningarna helt eller väldigt mycket. Har även lite rassel från kamkedjan men känner inte att dessa bör höra ihop?? :va

Samma fenomen med mina knackningar.. ska kolla hur den beter sig när jag drar in kopplingen nästa gång han sätter igång med sina oljud.

IceY: dags att kolla kopplingen låter det som.

Tuxedo: kamkedjan och kopplingen hör inte ihop förutom att båda snurrar. dags att kolla kopplingen på din också låter det som. kolla även upp kamkedjespelet. inget ovanligt att orginal kamkedjesträckarna ger upp på gixxers tyvärr.

D-MAN 660: var kommer ljudet ifrån?

MVH Phille

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma