Cbr1000rr -06 VS R6 -06

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Har varit inne på att sluta köra hoj pga. att de inte kommer att hålla länge till (de går för snabbt). Så nu funderar jag på att byta in min cbr1000rr mot en R6 istället.

Frågan är hur jävligt går nya R6 om man jämför den emot cbr:en. Man borde inte komma upp i hastighet lika snabbt??

Eller är de bara önsketänkande från min sida?? Måste få ner farten eller lägga ner, vill inte köra motard...

Herman skrev:
2149846 Har varit inne på att sluta köra hoj pga. att de inte kommer att hålla länge till (de går för snabbt). Så nu funderar jag på att byta in min cbr1000rr mot en R6 istället.

Frågan är hur jävligt går nya R6 om man jämför den emot cbr:en. Man borde inte komma upp i hastighet lika snabbt??

Eller är de bara önsketänkande från min sida?? Måste få ner farten eller lägga ner, vill inte köra motard...

Är du allvarlig?! Du vill få ner farten och ska då byta från liters-blejd till R6.

Det är ju precis skitsamma!!!

Köp en Kåplös hoj ist. Monster 900/1000 kanske? Hornet 900? ER-6??

Zee skrev:
2149868 Är du allvarlig?! Du vill få ner farten och ska då byta från liters-blejd till R6.

Det är ju precis skitsamma!!!

Köp en Kåplös hoj ist. Monster 900/1000 kanske? Hornet 900? ER-6??

Vafan... jag vet, skit. Då får jag lämna in de och sluta åka. :huvet

Herman skrev:
2149874 Vafan... jag vet, skit. Då får jag lämna in de och sluta åka. :huvet

Det beh du väl inte göra... men köp en kåplös hoj som klagar om du ligger i mer än 120 blås. Du kan ju fortfarande köra kurviga 70-vägar med knäet i backen.

Annars funkar säkert en SV650 eller Ducster SS 900 bra med. Inte ultrasnabb, men det är helt ok hojar som man kan ha kul med. Fördelen är att de inte toppar 650 km/h efter 2,4 sek. Så fåru billig försäkring också, på köpet. :tummenupp

Klagar frugan eller vad? :D

Skillnaden mellan en 600 och en 1000cc 0-200 är väl typ 2sek.. det är ju igentligen efter 200 en 1000cc verkligen drar ifrån...

Herman skrev:
2149846 Har varit inne på att sluta köra hoj pga. att de inte kommer att hålla länge till (de går för snabbt). Så nu funderar jag på att byta in min cbr1000rr mot en R6 istället.

Annars får du ju byta kategori och börja köra crom släde .. vi kan byta om du vill du kan ta min cbr 1000 rr -05 så tar jag din -06 min e lite långsammare :tungan

Ludde-man skrev:
2149895 Annars får du ju byta kategori och börja köra crom släde .. vi kan byta om du vill du kan ta min cbr 1000 rr -05 så tar jag din -06 min e lite långsammare :tungan

Hahaha! Är du säljare eller! :hihi

Sugar skrev:
2149902 Hahaha! Är du säljare eller! :hihi

Nej inte säljare men man måste ju hjälpa till med det man kan om han vill åka lite långsammare :D

Min räddning blev att köpa en båge utan kåpa . Har tidigare haft många sportcyklar alltid kört som en dåre men nu är det lättare att köra långsammare och det är lika kul . Känns lite som man är tillbaka till vad det en gång handlade om .
Sen blir det mycket billigare betalar 2600 pengar hel/halv för min flong nya raptor 1000 . Var hojlös sedan i höstas skulle bara ha en plastraket men hittade en ny raptor billigt har inte ångrat mig
vill inte bli en till i statistiken ( ok det är inte ofarligt nu heller men det går mycket slöare ) mvh P

Ludde-man skrev:
2149895 Annars får du ju byta kategori och börja köra crom släde .. vi kan byta om du vill du kan ta min cbr 1000 rr -05 så tar jag din -06 min e lite långsammare :tungan

Fan va snäll du är.... ska tänka på de :tungan

Bygg om bladen till en streetfighter! Då kan du ju skruva på std grejorna igen om du ångrar dig... :)

Någon som har sett en sida där man kan handla en styrkrona till en CBR1000RR där original styrdämpare passar ?

Killen i den här artikeln lät ju tillverka en ny fråt scratch men det blir ju lite väl dyrt.
Men se bara så jävla läcker den kan bli (den är iofs läcker original) utan kåpor och med ett brett styre!
Nu har iofs killen i artikeln dragit om all el, och det tar ju lite tid.

http://www.2wf.com/articles/bike_tests/4C46DD6C-E1B2-4DA5-B059-5D95344D7238.asp

Mattiaz skrev:
2150123 Någon som har sett en sida där man kan handla en styrkrona till en CBR1000RR där original styrdämpare passar ?

Killen i den här artikeln lät ju tillverka en ny fråt scratch men det blir ju lite väl dyrt.
Men se bara så jävla läcker den kan bli (den är iofs läcker original) utan kåpor och med ett brett styre!
Nu har iofs killen i artikeln dragit om all el, och det tar ju lite tid.

http://www.2wf.com/articles/bike_tests/4C46DD6C-E1B2-4DA5-B059-5D95344D7238.asp

På tal om något helt annat...? :va :fatta!
:felämne

dsundelin skrev:
2150139 På tal om något helt annat...? :va :fatta!
:felämne
Ja för inlägget innan började ju inte prata om att göra fighter av hojen ? Såg iofs nu att någon fått tummen ur och länkat till den här sidan på fighterforumet, så killen i den här tråden kanske redan sett det. Annars va det mest tänkt som lite hjälp på traven :)

Herman skrev:
2150180 Vadå ska jag byta hojen mot en styrkrona eller?? :confused: :va

Nej men montera en styrkrona med fighterstyre och köra utan kåpor... blir garanterat mycker jobbigare att försöka sig på högfartskörningar :näsblod

Fast vill du byta hojen mot en styrkrona kan jag gå med på det... inte för att ajg behöver 2 Cbr1000rr, men man kan ju ha den ena som reservdelshoj ;)

Herman skrev:

Låter lite som att byta från Ferrari Enzo till en Lamborghini Gallardo för att den går liiite långsammare?

Kolla på kåplösa hojar istället, kawa ER6, yamaha MT03 eller suzuki GSR600??

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back