Cbr1000rr -05 MÅL blankare än ny!

Ser ut som skönt apelsinskal i den original-lacken du..
Hur kommer du göra för att bli väck stenskotten i lycktorna genom polering?
 
Spännande å se hur resultatet blir! Apelsinskal har man sett för och den där lacken faller gott in i den rubriken.

Ser fram imot efter bilder :tummenupp
 
Ser ut som skönt apelsinskal i den original-lacken du..
Hur kommer du göra för att bli väck stenskotten i lycktorna genom polering?

Torrslipa med P500, P800 och P1500. Sedan våtslip P3000. Efter det polerar man rätt hårt för att få optimala finishen.
Händer då och då vi får in kundbilar som inte gått igenom besiktningen p.g.a lyktglasen. Går att göra underverk med lite medel och teknik.

Ang. kåpglaset så ligger den på rätt låg prioritering tyvärr. Då den är så pass snabb och enkel att byta, så väntar jag med det, även om jag kan hålla med böjen är ganska osexig.

Väntar pris och mått för att sänka hojen i baken. Är inte så lång, så kan behövas sänkas. Sedan väntar jag även svar på växelindikator.

Imorgon kommer en kille som producerar dekaler. Ska be han kolla ang. stripning av fälgkantern.
 
Det ska bli kul att följa ditt projekt. Själv är jag hobbypolerare, använder mig av Mentzernas produkter. Måste du lägga ett nytt lager klarlack? räcker det inte med att våtslipa och polera
 
Last edited:
Att våtslipa är betydligt mer jobb än att lägga nya varv med klarlack.
Och det andra är att våtslipar man på en org.lackyta(som alltid är tunn på material) så finns det inte så mycket material för att polera framöver.

Med nya varv klarlack så får man både mera glans och ett bättre djup och liv i lacken.
Ska se om jag kan lyckas få med detta på bild imorgon, då jag ska ta med några kåpor in i lackboxen.
 
Har du några bra tips för elända kåpglas, pedanten?
Och: Så jäkla snygg din Honda blir!
 
Våtslipade lyktorna idag, och blev nästan som nya. Dom få stenskott som var av djupare sort gick inte få bort.
Här är före:
DSC_0142-5.jpg

Och efter:
DSC_0141-2.jpg

Före till vänster och efter till höger:
DSC_0140.jpg


Lackerade även lite kåpor idag. Blir mellanslip vare sig jag vill eller inte. Blev fullt med silikon. Hade uppenbarligen inte lyckats tvätta bort allt vax.
Om det nu är mitt vax som ställt till allt, men det förmodar jag tyvärr... Men blankt och fräscht blev det!!
 
Lackerade om dom kåpor som misslyckades sist. Slängde även in tankkåpan. Denna gången utan silikon :tummenupp

Blev riktigt schyst får jag erkänna själv. Håller på att plastlaga ena mittre sidokåpan, så kan ta en bild på den färdiga kåpan och den gamla när delarna bränt klart i boxen.

Här är bild på mittre sidokåpan:
DSC_0305.jpg

Nedre sidokåpan:
DSC_0306.jpg

Tanken:
DSC_0309.jpg

DSC_0308.jpg
 
blir lika imponerad varenda gång jag ser skillnaden mellan polerat/opolerat. det är nästan magiskt. riktigt rolig tråd att följa ;) 5 av 5.

ser riktigt jävla bra ut :tummenupp (ursäkta min franska)
 
Tog några jämförelsebilder idag. Tyvärr kunde jag inte får med den stora skillnader som syns livè.

Den olackerade sidokåpan:
DSC_0149-1.jpg

Andra sidan klar:
DSC_0151.jpg

Olackerad:
DSC_0152-2.jpg

Lackerad. Hade väldigt svårt att fokusera skärpan korrekt:
DSC_0153-1.jpg

Före och efter på samma bild:
DSC_0148-1.jpg
 
Har tyvärr inte hunnit lackera några delar idag. Var en kundbil som strulade.
Men hann ial. att matta ner resterande delar och sätta på lackstativen.
Mattade även ner tanken för att få mera klarlack. Bara för att ha lite mera material att polera på då tanken är väldigt utsatt.

Ska försöka lackera imorgon om jag hinner.

Inhandlat ett depåstöd för framhjulet då fälgen sba lackeras om och däcket byts samtidigt. Var ganska slitet.

Ingen som har en org. ljuddämpare till lån eller försäljning? Min går knappast igenom bes.
 
Nu har fälgarna fått sig en runda svart solid färg. VW färgkod Y9B. Bra glans och djup i den lacken.
I veckan kommer nya däcket, Metzeler M3. Blir samam som sitter bak nu. Känns lite seriösare med samma modell fram och bak.

Slänger upp några bilder från boxen, även om dom är ganska mörka:
DSC_0312.jpg

DSC_0311.jpg
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top