CBR1000-08 - Kopplar ej ur till 100% när jag drar in kopplingen ...

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
(CBR1000 -08)

Tjena,

Vurpade hojen för ett tag sedan och skruvade därefter av kopplingskåpan för att inspektera en oljeläcka. Efter att jag åter monterade kopplingskåpan så verkar inte växeln kopplas ur till 100% då jag drar in kopplingshandtaget maximalt:confused: ... känns mer som om den kopplar ur till ca 80% ... jag kan alltså rulla hojen framåt då jag kopplar ur med växel i ... men det går trögare!

Jag har inga lösa delar över och jag har definitivt monterat returfjädern på insidan av kopplingskåpan korrekt. I övrigt har jag inte gjort något annat kring kopplingen förutom att jag bytt styr-clip-on på vilken kopplingshandtaget är monterat.

Någon annan som har upplevt problemet??? ... eller har en idé hursomhelst?

Mvh Mårten

Är det samma lösning som på R1 dvs. en "kuggstång" som sticker ut ur kopplingspaketet som ska gå ingrepp i kopplingskåpan?

Isåfall har du fått i den hela vägen i kopplingskåpan?

Är det samma lösning som på R1 dvs. en "kuggstång" som sticker ut ur kopplingspaketet som ska gå ingrepp i kopplingskåpan?

Isåfall har du fått i den hela vägen i kopplingskåpan?

Lösningen är nog snarlik på Honda. Men, detta kanske inte är något fel ... jag kanske bara nojar i onödan:confused:. Polarens R6 beter sig på samma sätt!!!

Frågade mig själv om jag garanterat vet hur det var innan jag demonterade kåpan ... men det är ju inte särskilt ofta jag har hojen på stöd, lägger i en växel, drar in kopplingen och snurrar bakhjulet med handen ... så, jag vet inte:va

Någon mer av er kanske kan testa på era hojar och se om det är lika trögt att snurra hjulet med handen där?

Mvh Mårten

Jag fick lära mig att det var för att den inte orkade koppla ur när den är kall, det gör inte min 525a heller :)

Lösningen är nog snarlik på Honda. Men, detta kanske inte är något fel ... jag kanske bara nojar i onödan:confused:. Polarens R6 beter sig på samma sätt!!!

Frågade mig själv om jag garanterat vet hur det var innan jag demonterade kåpan ... men det är ju inte särskilt ofta jag har hojen på stöd, lägger i en växel, drar in kopplingen och snurrar bakhjulet med handen ... så, jag vet inte:va

Någon mer av er kanske kan testa på era hojar och se om det är lika trögt att snurra hjulet med handen där?

Mvh Mårten

Tja Mårten!
Ska du åka Linköping?
Du ska kunna snurra bakhjulet när kopplingen är i med handen. Det gör jag på min Hynda.

Om du har haft isär kopllingen så kan man lätt kglömma en brick innanför tryckplattan. Anna´rs ska det vara tuta å köra.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard