Cbr1000-07 / Gsxr 1000-07 / R1 -07

Cbr929

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -08,Honda CBR 1000 RR -08, Honda CBR 929 RR -01
Tjena!

Vilken av hojarna ska man välja för och nackdelar mottages tacksamt :)
Som jag själv läst mig till så har K7'an mest finesser, Men vad säger ni som kör dessa hojar eller har kört alla .... vilka har skönast/bäst vxllådor, motor ?

Tack på förhand!

jisses - skulle gissa på att du inte är tävlingsförare, så mitt råd till dig är att köpa den du tycker mest om, den du tycker är ScHNyGGast........

Tackar för svaren... fler kommentarer :) ??

Nej, ta den som du tycker är snyggast, sitter bäst på och hittar bäst premie på. Du kommer aldrig kunna utnyttja hojen fullt ut iaf.

Ej R1 07. Mycket motorproblem. Suzukin är grym på vägen men sämre på banan. Hondan snäll och lättkörd. Samtliga är kraftpaket.
Hondan är bra men 08 blev den bäst :)

Smaken är ju som baken så.. Men jag har inte valt att köra K7:a utan att tänka igenom vilken av alla hojar tag trodde (Och nu fortfarande tror) skulle ge mig mest för den typ av körning just jag gör. Kanske är Hondan snäppet bättre på bana pga "snällare" chassi och tröttare motor, Yamman skulle då jag hoppa helt pga motorn. Sukan har en underbar motor och de två åren jag har haft den så har den tuffat på och det enda som slits är ju däcken.. de lindas av i en rask takt:gnissla

Alla alternativen har dock knuff så det bör räcka för de flesta men som sagt sukan har det där lilla extra och jag gillar att ha just det. De två senaste GSXR 1000 jag har haft är de enda MC som jag kunnat känna mig euforiskt över deras effekt hela sässongen, har ändå kört 1000-1100 maskiner i måånga år sukan är ngt extra:yoparty

Last edited:
Alla går i princip lika fort - alla har likvärdig prestanda - alla ser olika ut.

Slutsats: Köp den snyggaste.

Dom både räcker till och blir över för körning på gatan.

Alla går i princip lika fort - alla har likvärdig prestanda - alla ser olika ut.

Slutsats: Köp den snyggaste.

Dom både räcker till och blir över för körning på gatan.

du glömde det viktigaste:körställningen skiljer, köp den du sitter skönast på :tummenupp

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul