CBr XX fighter på G

Lite uppdateringar. Har tyvärr inga bilder, jag vet själv att man vill se bilder.
Fick ett stort paket från UK med gaffel och tank och bakram..

Va lätt det är att skruva med hojar. Hade nästan glömt av det, återfallsknutte som man är...

*gaffeln sitter på plats, förutom styrkronan, har beställt kit från ABM med krona och längre slangar, kommer denna veckan.
Ni som tvekade (jag mä), allt är rakt på cykeln, den va illa bonkad på vissa ställen, men nu när ny gaffel och krona, hjul e på plats så spårar cykeln som den ska.
*Bakramen bytt. Den va duktigt skev, den gjorde att hela cykeln så vriden ut...
*Tanken sitter inte på, massa annat som ska fixas först. bla, ska jag ersätta oljekylet med ett enkelt rör eller slang. Har inte riktigt haft tid, det blir bara korta 1timmas pass... barn och sambo som inte riktigt förstår mig.

Jag bjöd på ett oljekyl med ledningar på Ebay. :mad:
Nån bjöd över mig, jag bjöd $50 och han $60. Jag låg och sov när auktionen tog slut, annars hade jag bjudit åtminstone $100 för ett sånt kit. Det va 99an som sitter monterat fram vattenkylaren.(inte i kåpan som tidigare) Hade suttit väldigt bra på min hoj.
Nu finns det inga att få tag på, utom på svenska skrotar och de priserna är inte att leka med. Från 2000kr med ledningar.
Men jag får la hålla utkik på Ebay igen, det dyker la upp fler tillfällen. Får köra med "slang" som kyl tills dess. :gnissla

Ska se om jag kan få med mig kameran nästa gång... ( inte mycke att se, men alltid nåt) :fyllisar

Va stolt jag är :rolleyes: som har centralstöd på min sk. stunthoj.... Läste nånstans att det inte får heta streetfighter om man inte har ett tyskt arsle på hojen och en gasmask fram.. Ärligt, tyska rövar e det fulaste som finns.
streetfighter för mig är att hojen ska vara billig och inte ha nån finish att tala om, brukshoj.. och så klart ett vanligt hederligt styre.
Lite devisen, man tager vad man haver...

Vad tror ni om kammo lack sen? hur fan stavas kammuflage? OM nån nu kan läsa vad jag menar.

leffe6 skrev:
Jag bjöd på ett oljekyl med ledningar på Ebay. :mad:
Nån bjöd över mig, jag bjöd $50 och han $60. Jag låg och sov när auktionen tog slut, annars hade jag bjudit åtminstone $100 för ett sånt kit.

Du vet att du kan bjuda så mycket du är villig att betala på en gång, sedan bjuder Ebay automatiskt upp till den gränsen för dig.

Ex: Utropspris 10€. Du bjuder 99€. Då har du bjudit 11€, bjuder ingen över får du för 11, bjuder nån över bjuder Ebay över upp till 99€.
Lycka till !!

//Peter

Kamouflage??

Tror det är så i alla fall. :tummenupp

Froven skrev:
Du vet att du kan bjuda så mycket du är villig att betala på en gång, sedan bjuder Ebay automatiskt upp till den gränsen för dig.

Ex: Utropspris 10€. Du bjuder 99€. Då har du bjudit 11€, bjuder ingen över får du för 11, bjuder nån över bjuder Ebay över upp till 99€.
Lycka till !!

//Peter

Jag vet... gjorde det, fick fylla i mitt kort nr också... men det slog inte igenom.
Jag försökte höja mitt bud när jag var högsta budgivare.
Nästa gång lägger jag budet högt från början .

Froven skrev:

Lycka till !!

//Peter

Tack för tipset.
Har inte nån koll och ändå köper man en massa på Ebay :D

Alltså jag bjuder 100 direkt från början. Ett vanligt bud precis som vanligt. Dom andra tröttnar vid 60. Auktionen vinns av mig och jag får betala 61?

WestW skrev:
Alltså jag bjuder 100 direkt från början. Ett vanligt bud precis som vanligt. Dom andra tröttnar vid 60. Auktionen vinns av mig och jag får betala 61?

Korrekt. Vid vissa summor är höjningen inte 1 utan 5 eller 10, men principipen är densamma. Bjud högt och gärna med nåt ojämt tal, tex 101.78.

//Peter

leffe6 skrev:
Lite uppdateringar. *Tanken sitter inte på, massa annat som ska fixas först. bla, ska jag ersätta oljekylet med ett enkelt rör eller slang.

Kul att det blev rakt!

Passa dig för att köra med ett rör som oljekyl om du tänkte ladda på lite när det är varmt...
Kostade mig en vevaxel och tillbehör!

Jag har monterat en mindre kylare brevid oljefiltret...
Blev kanondiskret.
Körde en gägnstång genom de 2 fästöronen på blockets framkant och fäste kylaren i den.
Samt en stötta från det fästörat nere på tråget...
Klockrent!

Julafton igen..

Japp då kom nästa paket.

Styrkrona, styre och en förlängd slang.

Sk amontera styret men det kändes inte som om det va det som jag va ute efter. Jag vill nog ha ett med fågel pinne och gjort för att köra i grus...
Lite smakprov. Ihelgen blir det provtur.

Faktiskt riktigt bra finish på grejerna. Förvånande

Bifogat

• krock 022.jpg
    krock 022.jpg
    50.3 KB · Visningar: 68
  • krock 019.jpg
    krock 019.jpg
    53.2 KB · Visningar: 84
  • krock 020.jpg
    krock 020.jpg
    56.3 KB · Visningar: 96
:banana :banana :banana
Ja, då va den startad... Som om den hade gått igår. Lät underbart faktiskt med slip ånnen...

Lampa och instrument så är den färdig för besiktning, trot eller ej. (blinkers också)
Fin ? Nä, men den går, den är min och i sommar blir det på sin höjd en rollad lack, eller textillim och tyg... Leopard kanske?

Framlampa köpes, allt av intresse! :tungan

Bifogat

• krock 024.jpg
    krock 024.jpg
    70.5 KB · Visningar: 149
  • krock 026.jpg
    krock 026.jpg
    69.9 KB · Visningar: 164
Bulldog lyse beställt, kommer på freda. 900 spänn! Nytt! Tack Peanutboy ! :tummenupp
Tror det blir bra, hojen e stor och lyset måste nog harmonisera lite granna iallafall.... :rolleyes:
Ska se till och få tummen ur och beställt AceWell instrument också. Så är det hela ordnat. 1500 ytterligare... :4skrika

En liten rapport.
Blinkers fram ska dit och en framskärm annars e det klart för BES.

Bifogat

• sommar 05 072.jpg
    sommar 05 072.jpg
    58.2 KB · Visningar: 114
  • sommar 05 073.jpg
    sommar 05 073.jpg
    74.3 KB · Visningar: 93
  • sommar 05 074.jpg
    sommar 05 074.jpg
    76.6 KB · Visningar: 103
  • sommar 05 076.jpg
    sommar 05 076.jpg
    48.3 KB · Visningar: 105
leffe6 skrev:
Hmm.. :va
Så krona från X11 funkar, tackar för tipset, ska kolla upp det. ( den för övrigt ganska ful x11an tycker jag...)
Har du nån länk så man kan kolla på nån XX-fighter. Har inte sett så många.
Stor rund framlampa ska jag ha iallafall. Man måste synas annars blir man köttfärs......

Ja, det finns lite att pyssla med. Ska få den körbar i år tänkte jag. Finishen får vänta till vinter. Bamsebuckla i tanken. Funderar på att täcka över med Bagster :kocko
Mattsvart tank, bakdel och glasblästrad ram...
Och så tänkte jag köra utan oljekyl.... Det blir en liten slinga framför motorn bara. Funkar kanon. Jag får la trycka dit en liten tempgivare så jag kan ha koll. Dagens syntet oljor fixar väldigt höga temperaturer.

Nån som har slaktat CBS'en på en XX nån gång? E det meckigt?
Jag ska se om jag kan få den hyffsat lätt. 15kg försvinner ju på avgas och det borde bli några kg när all plast e borta och instrument.

Det blir nog, 1200cc och Keihin Downdraft sen till vintern också, jäklar va rapp den blir då... Vi får se. Det är ett senare projekt.

( den för övrigt ganska ful x11an tycker jag...) :confused: :va :kocko :mad: :huvet :fatta! :död

x11:an är väl bland det snyggaste som rullat av bandet hos honda.
men det går väl att förbättra. Kolla bara på min!!

Last edited:
Miks skrev:
( den för övrigt ganska ful x11an tycker jag...) :confused: :va :kocko :mad: :huvet :fatta! :död

x11:an är väl bland det snyggaste som rullat av bandet hos honda.
men det går väl att förbättra. Kolla bara på min!!

Hur får jag se din hoj då ?
Vi bor ju inte i samma stad........... En bild kanke?

Henke skrev:
Samma lyse och mätare som på min SF Blade.

Nice :)

Jepp, ditt fel........ :tummenupp
Inte helt tillfreds med mätarens placering. Ska ha "ner" den lite och så kanske inte i mitten.......
Häcken borde höjas märker jag nu. Tror iofs att den ändrar karaktär mycke med framskärm på. :rolleyes:

FRamskärm???

Måste man ha framskärm???? Är det krav på det? :confused: :confused:
Om inte så är den färdig för besiktning... :banana

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...