CBR VS MITO vilken ska ja ta ?

ludwig-92

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2008
Ort
väster
Hoj
Honda CBR 125 07
Hej jag har lite besämmningsproblem jag har två mc pågång ena är en cbr 125 från 05 som gått en 160 mil som jag kan få för 21 000 men sedan har jag en 99 a mito som allt är bytt på och det är nya däck och den är lackbehandlad och den har gått 2000 mil och jag får även denna för 21 000 men vet ej vilken jag ska ta? så ni skulle va skjysta och skriva vad ni skulle göra.
 
vill du ha fart och nöje, eller driftsäkerhet och kvalitet?

kör man inte som en tokstolle håller självklart miton i princip lika bra, men den är hur man än vänder och vrider på det en tvåtaktare som har några år på nacken (och varför behövde den renoveras tros?).

Hondan kommer med större sannolikhet inte stanna i onödan, men det är inte samma fart i den heller.

min RS har dock varit problemfri, men den är kanske inte så intressant med tanke på priset (som är diskuterbart).
Den är mest körd som pendlingsmaskin till jobbet i somras, till stugan i halmstad osv, dvs inte många mil ren nöjeskörning med fullvarv hela tiden, utan mer som kompensation för sen födelsedag och inget bilkörkort.
http://www.blocket.se/vi/18787723.htm?ca=17_s

Om jag vore du med samma budget skulle jag förmodligen ha köpt cbr:en, då den är några år nyare.
skulle jag vilja ha 2-taktare skulle jag lägga till några lax för att få en nyare och förmodligen mer hållbar maskin.
 
Men nu får du väl fan ta o ge dig!?

On topic: Mito skulle jag välja
 
Mito absolut :) Sen gillar jag inte Honda för de är små och smala (och klena)
 
miton så klart! den är ju så mycket snyggare än cbr:en.
 
jadu? det handlar lite om körglädje också... ska du skaffa för att kunna åka eller ska du skaffa hoj för att du gillar att köra? cbr är mer eller mindre en pendlar hoj eller en hoj som man skaffar för att man helt enkelt inte kräver mer och ska slippa små meka. Miton är ju ingen man skaffar för att ha kvar orginal effekten och bara åka a till b med. Mer en hoj om man har ett intresse för motorcyklar och vill ha bra köregenskaper
 
miton hade jag valt om de varit likfärdiga, men miton har blivit renoverad, varför det? och har väl kan den ha blivit körd om den rasat vid 2000 mil? Om jag varit du och tyckt de är lika snygga hade jag valt cbr:n. 4 takt är billigare...
 
Måste tyvärr hålla med resten, jag hade valt Miton alla dagar i veckan. Enda nackdelen, som även är den stora fördelen, är att den är 2-takt.

Ska bli spännande att se om Cagiva släpper den 4-takts 500cc Miton som de presenterade för nått år sen. Ca 55-60 häst i ett "helt vanligt" Mitochassi:tummenupp :yoparty En sån får det bli om den hamnar i "rätt" prisklass:tummenupp
 
Jag tog Cbr och blev nöjd. Hastighets skillnaden är inte så stor om båda inte är trimmade och CbrN kommer troligtvis hålla längre och dra mindre bensin.
Men enligt många ser den liten ut 07 modellen+ är iofs större.
Sen är ju miton jävligt snygg ser ut som en Ducati men låter mesigt enligt många. Jag mins själv första gången jag såg en Cagiva mito och undrade varför den lät så fånigt när man förväntade sig ljudet av en v2 916cc:D
 
Mito alla dagar i veckan och sätter man ett effekt rör med ny ljuddämpare eller ny ljuddämpar ull som inte är helt inkletad i olja så låter den rätt bra ändå... Dessutom så låter det lite mongo i mina öron när man ser en "sporthoj" med stånka i. Så ut och kolla provkör och känn och kläm på alla du blir sugen på så du slipper sitta här och göra nya trådar med frågor som vi svarat på 20gånger innan. :)

Måste tyvärr hålla med resten, jag hade valt Miton alla dagar i veckan. Enda nackdelen, som även är den stora fördelen, är att den är 2-takt.

Ska bli spännande att se om Cagiva släpper den 4-takts 500cc Miton som de presenterade för nått år sen. Ca 55-60 häst i ett "helt vanligt" Mitochassi:tummenupp :yoparty En sån får det bli om den hamnar i "rätt" prisklass:tummenupp

Du tänker på 525an? Läste någonstans att det endast var ett modell namn för 125an dvs mito 525=125cc. Är inte helt säker på detta dock, men när gränserna inom cross, motard och roadracing har gått på 500cc 2t förstår jag inte varför man skulle göra en modell på 525cc 2t.

/Eric.
 
Du tänker på 525an? Läste någonstans att det endast var ett modell namn för 125an dvs mito 525=125cc. Är inte helt säker på detta dock, men när gränserna inom cross, motard och roadracing har gått på 500cc 2t förstår jag inte varför man skulle göra en modell på 525cc 2t.

/Eric.

Nej, jag tänker på 500an. 525an är den "nya" modellen av 125an, och således på 125cc.

500an var en koncepthoj som med största sannolikhet skulle produceras. Med 4-taktsmotor från Husqvarna har jag för mig.

Cagiva_EICMA_2006-001_r.jpg


Cagiva_Mito_500.jpg
 
Beror på om du ska köra strypt/ostrypt, ska du köra strypt kan du lika väl köra med cbren. Annars miton, lätt!
 
Nej, jag tänker på 500an. 525an är den "nya" modellen av 125an, och således på 125cc.

500an var en koncepthoj som med största sannolikhet skulle produceras. Med 4-taktsmotor från Husqvarna har jag för mig.

Alltså en stånka? Undrar om det kan sälja, 55-60 hästar orginal i en 500cc stånka är rätt mycket, vilket antagligen resulterar i att den får höga service intevaller. Tror inte det kommer produceras någon sådan här på ett par år i alla fall, men det är jag det.

/Eric
 
Alltså en stånka? Undrar om det kan sälja, 55-60 hästar orginal i en 500cc stånka är rätt mycket, vilket antagligen resulterar i att den får höga service intevaller. Tror inte det kommer produceras någon sådan här på ett par år i alla fall, men det är jag det.

/Eric
Precis, de känns kanske lite väl pressat med 55+ i en stånka med ≥ 500 cc.
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top