CBR vs GIXXER vs R1 vs NINJA vs LÅNG

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Sporthoj för en lång jävel..

Då var det dags för en till köprådstråd.
jag har blivit väldigt sugen på att byta nuvarande hoj mot sporthoj då jag fick chansen att köra en bandag med SMC (REKOMMENDERAS!:tummenupp ) det jag tänkt mig är GIXXER, R1 eller CBR osv.

jag har ett "problem" dock, jag är av modell LÅNG med mina 200cm. vad tror ni passar mig bäst? det som är intressant är årsmodell 2003-2006 och jag vet att många kommer säga "ut och prova på att åka/sitta" men nu gäller det att begränsa området lite (finns ju en hel del att välja på, och min kunskap om detta = 0):confused: :confused: :confused:

så hjälp mig nu så ses vi om ett halvår ute på vägarna!:yoparty

MVH Andreas

Last edited:
Trådskapare skrev:
ut och prova på att åka/sitta

Du sa det själv, Ut och provsitt den du tycker är snyggast först, passar den, provkör, är du nöjd med hur det är att köra med din längd, Kör på den! Annars, Ta nästa snygga båge!!

Ska man åka fin får man lina pin!

Det är fyra hojar du skall provsitta. Du bor i Göteborg. Det kan inte vara svårt att ordna det projektet på en eftermiddag.

Begränsar du dig till de fyra stora bör det som ovanstående sagt knappast bli ett problem att åka runt och provsitta. Det känns som att det varierar väldigt från person till person vilken hoj de sitter bäst på, oavsett längd.

200cm...då kommer du lida ungefär lika mycket på de alla men ack vad skönt lidande!
Den hoj jag direkt tänker på att kanske passa dåligt är nog ZX-10R den tyckte jag var perfekt i ställning för mig som är 174cm.....men ut och provsitt.

Ett sätt att få hojen bättre om du är lång är att sätta på en racebakdel av te,x märket Works. Med deras bakdelar får du en högre sitthöjd och med orginalpinnar så blir det bättre om man är riktigt lång. (helgjutna bakdelarna, inte de som man kan använda orginaldadeln till)

hehe, jag visste att jag skulle få det svaret av alla :D

men vad är det för årsmodeller som gäller? något man skall passa sig för?

Polaren är 200cm, han hade en R1 -05 och den tyckte han va vädigt jobbig att köra, samma sak med zx10r -05 som han prova, nu åker han en gixxer 1000 -01 den trivs han på, den är ganska lång mellan sadel och styre..

hehe, jag visste att jag skulle få det svaret av alla :D

men vad är det för årsmodeller som gäller? något man skall passa sig för?

Jag kan bara tala för GIXXER men då skall du definitivt gå på en 05 eller 06. Stora skillnader var gjorda imellan 01-04 till 05-06. Både gällande driftsäkerhet och effekt.
Har själv en K5(05) och är grymmt nöjd.

Nackdelen för dig kan vara en skarp knävinkel kanske...

Lycka till ! kan aldrig bli galet hur som du än gör... / M.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage