CBR Tråden

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
skulle den vara lite större och om backspeglarna satt på kåpan och om styret inte stack upp som några renhorn så skulle den vara perfekt...det finns ensitscuts till den :banana :rolleyes:

gör helsystemet mycket på ljudet? låter den lika mycket som en minicross eller mer som en gräsklippare?
 

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
Har en kompis som börnat slut på sitt bakdäck och inte hittar nått annat, han säger att de är nå spec med cbr125 fälgen så vanliga däck inte passa ?! Nån mer som har samma erfarenhet eller som kastat på et större bakdäck på sin CBR 125?
 

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Saabmosare skrev:
Har en kompis som börnat slut på sitt bakdäck och inte hittar nått annat, han säger att de är nå spec med cbr125 fälgen så vanliga däck inte passa ?! Nån mer som har samma erfarenhet eller som kastat på et större bakdäck på sin CBR 125?

självklart går det. har sett flera som har bredare däck. Varför köper han inte orginal då?
 

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
Han tycker de ser så mesigt ut och sen var de svindyrt sa han. Kan förstå att de ser mesigt ut, de är ju 100 eller om de var 110 brett..:S
 

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Saabmosare skrev:
Han tycker de ser så mesigt ut och sen var de svindyrt sa han. Kan förstå att de ser mesigt ut, de är ju 100 eller om de var 110 brett..:S

Jo det är klart, men men, bara onödigt tycker jag, försök inte göra cbr:en till nåt den inte är.
 

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Ort
Haninge
Hoj
Aprilia RS 125 -03
YoMatic skrev:
Jo det är klart, men men, bara onödigt tycker jag, försök inte göra cbr:en till nåt den inte är.

dvs cool, snygg, bra, häftig, flashig etc etc allt förutom billig och driftsäker :p
 

R.O.S

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Mareistad
Hoj
Aprilia rs
Sewn skrev:
Har en själv en CBR och tycker att den gör vad man kan förvänta sej av en maskin med 125cc... Man åker ju iaf ifrån de flesta vägtrafikanterna om man varvar lite.. haha. Funderar på att byta blinkers på hojen för tillfället, någon som har någon asbra erfarenhet ett dela med sej av ?


Hm du kan väll inte seriöst tycka att din cbr är nånting att dra andra vägtrafikanter med?
Eller har jag missat nått??
Cbr ser ju fan ut som en större modell av en pocketbike.
den är ju extremt liten....¨
Men jag har inte så stor erfarenhet men av det jag har hört så blir den dragen i axxet av en trimmad moppe??
någon som kan rätta mej om jag har fel i det fallet??
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Ny

på onsdag får jag min honda cbr. Köppt ställ o allt nu ska jag bara få till teorin och uppkörning :tomten vad brukar honderna göra orginal ?
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Bärgren skrev:
2124189 120-130 km/h
det är ju inte allt för illa, valde cbr pga prisklass o verkar som dom håller bra..
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Oan skrev:
2124208 det är ju inte allt för illa, valde cbr pga prisklass o verkar som dom håller bra..


Ok. Har en kompis med en cbr och han nöjd med den. Hoppas du också tycker om den. Har du testkört den?
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Bärgren skrev:
2124218 Ok. Har en kompis med en cbr och han nöjd med den. Hoppas du också tycker om den. Har du testkört den?
tyvärr var och kollade på en begangnad i höstats men då testkörde endast pappa, tyckte den var grymmt smal då men lagomt lång och man satt hyffsat ( såg det ut som ) men ljudet tyckte jag var rätt ok :) men jag är inte den mest kräsna troligtvis och kan kanske blir uppgradering till nästa vår... vi får se hur långt den här räcker :)
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
åååh äntligen står den i garaget... nu vill man ju lixom ha det där förarbeviset :p skulle ha börjat med teori tidigare :huvet
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top