CBR Streetfighterbygge

Fick igår besked om att hojen inte blir klar för besiktning enligt planerat. Skulle rullat igenom bilprovningen idag, men fick avboka och nästa tid är inte förrän på tisdag.

Hojen är genomgången och olja, filter är bytt samt rengöring av förgasarna, synkning och byte av bromsbelägg bak och allmän justering. Vid provkörningen gick hojen dock fortfarande inte rent och vi har kommit fram till att ventiler behöver chimsas och ställas. Förgasaren på tredje cylindern får ingen soppa alls verkar det som. Ska försöka få hem hojen till på fredag, sen väntar besiktning innan jag river den igen för fighter-bygge!

Bilder kommer snart!

Fan, vilken skön caféracer känsla jag fick av orginal kåpan, Lite kapning och omplastning i nederkant och den hade varit riktigt fräck. Synd bara att man inte har ett caféracer bygge på G.

Glöm r1 kåpan, en hoj så ovanlig som fighter ska ha en ovanlig och snygg bakdel.

Själv skulle jag satsa på zx10 ,ser ut att vara ungefär samma infästning på bakramen som på din så borde inte behöva modifiera infästning från zx10 ans bakram till din ram.

Bifogat

• 9973536331.jpg
    9973536331.jpg
    69 KB · Visningar: 106
Glöm r1 kåpan, en hoj så ovanlig som fighter ska ha en ovanlig och snygg bakdel.

Själv skulle jag satsa på zx10 ,ser ut att vara ungefär samma infästning på bakramen som på din så borde inte behöva modifiera infästning från zx10 ans bakram till din ram.

Tack för tipset! Skall definitivt kollas upp!
Spana in första inlägget igen, har uppdaterat en del :yoparty

Tack för tipset! Skall definitivt kollas upp!
Spana in första inlägget igen, har uppdaterat en del :yoparty

Skulle tippa på att du inte hittar ett mod kit till den där hojen, måste nog bygga eget eller modifiera ett befintligt.

Skulle som sagt köpt bakparti och plast från en zx10 och modda in så det passar på dina fästen med viss modifiering på höjden över bakdäcket bara.

röven från zx10 lär ju inte se såå bra ut på en så liten hoj. leta upp något litet enkelt istället...

Jag har lite småplaner på vad jag ska göra med bakdelen, så håll ut! =)

Tänkte kolla om någon vet om man kan få tag på kolfiberark av något slag som håller värmen för ljuddämparen? Tänkte alltså "klä" ljuddämparen i något carbon-liknande.

Så var delarna tillbaka från lackeringen.
Före:
img4991951537c4e.jpg

img4991951a48dbc.jpg

Efter:
img499192eee2740.jpg

img4991931c98914.jpg

Har även byggt in orginalmätarna bakom lyktkåpan. Känns lite bättre att behålla all instrumentering istället för den jävla cykeldatorn jag först hade.
img499195033a43c.jpg

Och här följer en kass mobilbild på en naken och ensam hoj i garaget. Men snart ska även han få lite uppmärksamhet!
img4991950a502ee.jpg

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...