CBR/GPR vs RS125 borttagen CDI

Tycker det är ganska konstigt, är det ingen på hela sporthoj som har haft sin rs 125/tuono 125 strypt, som kan intyga att den INTE är så seg i acc?
 
Snubbben skrev:
Tycker det är ganska konstigt, är det ingen på hela sporthoj som har haft sin rs 125/tuono 125 strypt, som kan intyga att den INTE är så seg i acc?

Ja du.. verkar nästan inte som d :P
Du köpte din ostrypt eller?
 
PEPPO! skrev:
Ja du.. verkar nästan inte som d :P
Du köpte din ostrypt eller?
Jag köpte min beggad skuren, men har fått delarna förutom ett sketet nållager så jag vet egentligen Inget alls om hur den går över huve taget. :) Hoppas den går bättre än min moped :D
 
Haha jag tror nog rsen vinner på landsväg om den är i ostrypt utfarande :) bromsar och chassi kan pressas till det yttersta trots att hojen är strypt :hihi
Jag ser rsen som vinnar i testet om man inte ska köra strypt då vill säga, men vem gör det? :D
 
PEPPO! skrev:
Tänkte bara ställa en fråga efter att ha läst 125-testet i Bike...
CBR/GPR vs RS med borttagen CDI-strypning... vem vinner i acc? :va

EDIT: Enligt Bike gör GPR och CBR 0-100 på 14 respektive 15... Aprilian strypt på ca 26!!

Är du bäng eller? (Iof. snarare Bike som är bäng jävla skittidning) :kocko

Aldrig i livet att min strypta aprilia tog 26sekunder på sig upp till 100km/h. 10 låter MYCKET mera realistiskt. Inte en sekund över det i så fall är det en jävligt kass förare. :7peta

Edit: Måste få tillbaka min heder för strypta 125:an missade lättkortet tog mellan istället sålde aprilian omgående orkade inte plocka strypningen för att jag skulle sälja så pass tätt inpå. Kör numera runt på en SV650S dynojettad och med effektsystem. Den är inte strypt till 25kw :3freak
 
Last edited:
prise skrev:
Är du bäng eller? (Iof. snarare Bike som är bäng jävla skittidning) :kocko

Aldrig i livet att min strypta aprilia tog 26sekunder på sig upp till 100km/h. 10 låter MYCKET mera realistiskt. Inte en sekund över det i så fall är det en jävligt kass förare. :7peta
Har svårt att se hur Bike skulle vara en skittidning bara för dom fick ett väldigt dåligt exemplar utav Aprilia... Om du ser på effektkurvan efter bänkningen utav deras ex så kanske du fattar att den gick kasst.

Och sedan vann CBR125'an på poäng och var (när 2-t'arna är strypta) vettigaste valet. Men ingen i testlaget hade trots detta den som sin favorit, en föredrog Aprilian och två Miton. Och jag tyckte allt att dom fick fram hur det låg till med hojarna..
 
PL0J skrev:
Och sedan vann CBR125'an på poäng och var (när 2-t'arna är strypta) vettigaste valet. Men ingen i testlaget hade trots detta den som sin favorit, en föredrog Aprilian och två Miton. Och jag tyckte allt att dom fick fram hur det låg till med hojarna..

Nu har du allt fel,

1 Valde Aprilia men tyckte Hondan var det förnuftiga valet.
2 valde Cagiva men de nämde possitiva saker om Hondan.
1 Valde Hondan.


EDIT: Kollar man på bänkkurvan så måste Aprilian gått som en påse skit.
 
Miton har mycket bättre bromsar än aprilian, testat.
 
Hondan verkar jättebra på mycket, men inte bromsarna. Och vill man åka söligt och vill att det ska hålla så väljer man ju hondan.
 
Synd att jag inte fick tag på en GPR, de var slut i hela norden när jag skulle köpa den :( ... men känns ändå om om Aprilian är en bättre hoj .. tar man bara bort cdi-n så går den hyffsat jämnt o fint o då hade den nog vunnit testet tror jag.
 
då är bara frågan vad kommer man fram till i testet? Köra stypt rs är ingen hit, men vem gör det? Inte många procent av 125orna är strypta annat än på pappret. Man vill ju ha något att jämföra med om man är intresserad av någon av hojarna. En strypning försvinner ju direkt :hihi
 
SolitudE skrev:
EDIT: Kollar man på bänkkurvan så måste Aprilian gått som en påse skit.

:fakta

Ser ut som värsta jävla berg o dalbanan :3freak


Men asså seriöst.

Aprilian är i grunden byggt enbart för bana, sen har man bara slängt på en massa strypningar för att den ska kunna hålla de lagliga måtten.
Inte konstigt att den går skit strypt då.

Är ju byggd för att köras med full effekt. :fakta
 
framstjärtsbike!!!

asså vilken 125a gör 0-100 på 26 sekunder?? de e bara det att på 26 sekunder så hinner cykeln komma drygft en halv kilometer och det tycker jag är en aningens orimligt med tanke på att det finns trimmade moppar som gör 0-100 på mindre än 20 sekunder och dom har definitivt inte 15häst...hmm förstår inte riktigt vad det är för någon nisse som körde med den.....
min är ostrypt och gör ca 140, 0-100 på kanske 12-13sec...

palla skriva/
 
oddfellow skrev:
asså vilken 125a gör 0-100 på 26 sekunder?? de e bara det att på 26 sekunder så hinner cykeln komma drygft en halv kilometer och det tycker jag är en aningens orimligt med tanke på att det finns trimmade moppar som gör 0-100 på mindre än 20 sekunder och dom har definitivt inte 15häst...hmm förstår inte riktigt vad det är för någon nisse som körde med den.....
min är ostrypt och gör ca 140, 0-100 på kanske 12-13sec...

palla skriva/

vet en killes strypta fd rs125a som gick jämt med en avstrypt aprilia ditech i accelation så nog stämmer det rätt bra. Rsen börjar "blöddra" mellan 5-6tusen varv. Vilket inte är så konstigt med tack vare cdi strypningen. Tar man dock bort den, så får den ett något finare register och kan klara 0-100 betydligt snabbare :)
140 ostrypt och 0-100 på 12-13sekunder? Är det verkligen ostrypt då? :rofl
 
oddfellow skrev:
....
min är ostrypt och gör ca 140, 0-100 på kanske 12-13sec...

palla skriva/



Då är den nog inte ostrypt, jag har mätt min till att göra 0-100 på ca. 7,5-8sek. Då med vanligt tidtagarur och följer hast. mätaren till 105km/h.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top