cbr 954, svår att få upp på slangen.

de som är bäst är att sen kommer de klota som fan å försäkringsbolaget sitter här å läser vad han försöker göra å ersättning uteblir :P

Ööööö hur F...n ska bolaget kunna veta om en person har wheelat över eller bara klotat. Om dom nu har så lite att göra, så dom har tid att surfa runt här och läsa alla inlägg. Då förstår jag också varför premierna är så höga. Dom hinner inte med och måste jobba på övertid. Om du klotar på en wheeler, skulle du då säga det till bolaget! Dom kan ALDRIG dömma en person bara för att man skriver olika saker. Dom måste gå på fakta.
 
Min 06:a blade poweruiilade på ettan och tvåan. Övriga växlar får man koppla upp den på. Polaren har en 954. Även den fick jag upp på ett och två. Fanns inte vidare mycket marginaler på tvåan kanske men med lite "feeling" fick man upp även denna på tvåan.

Massa text, massa text.


How to do it with 954:
Ettan - bara att gasa..
Tvåan - Flytta bak så långt du kan på sadeln. Lägg dig på 8000 varv, full pung och ett lätt ryck i styret.
Trean - koppla..

Ut o träna! :yoparty

Pratar du om min hoj hjärtat??? Isåfall måste du skaffa glasögon, för jag äger en 929:a och inget annat.. :D :D :tungan

EDIT: Inga problem att poweruiiila upp på ettan och tvåan på min hoj.. Men sen är det koppling som gäller om den ska lätta nosen...
 
Last edited:
prova stå upp! fick upp min zx9:a på 3:an med bara gas/släpp/gas idag.. ståans då. (kanske vart tionde försök som lyckades i o för sig.. men det är det ju bara jag som vet :tummenupp )
 
Pratar du om min hoj hjärtat??? Isåfall måste du skaffa glasögon, för jag äger en 929:a och inget annat.. :D :D :tungan

EDIT: Inga problem att poweruiiila upp på ettan och tvåan på min hoj.. Men sen är det koppling som gäller om den ska lätta nosen...

Men vafan!? Japp jag pratade om din cykel..:huvet Skitsamma, säkert lika lätt att dra upp en sån dära på schlangen ändå! :D Kan ju bara skilja några kusar 929 - 954??
 
Ruggigt underdämpad fjädring hjälper ju till att få upp framhjulet också.. Jag som har mycker förspänning bak och mycket returdämp fram får vara bestämd om hojen ska lätta på 1:an, för att min (blade -96) ska lätta på 2:an krävs extrem tur med kopplingen - är dock helt annan känsla om man ställer fjädringen så att den inte funkar på kurvig väg.
 
Har för mig att lillbrorsan någon gång tidigt i sin hojkarriär plockade up en gammal CBR900RR -92 på bakhjulet enbart med gas på 6:ans växel (filmbevis finns). Visst, ett hysteriskt gungande var det, men upp kom den iaf.
 
Har för mig att lillbrorsan någon gång tidigt i sin hojkarriär plockade up en gammal CBR900RR -92 på bakhjulet enbart med gas på 6:ans växel (filmbevis finns). Visst, ett hysteriskt gungande var det, men upp kom den iaf.

Låter smått omöjligt slash livsfarligt! :näsblod
 
Har för mig att lillbrorsan någon gång tidigt i sin hojkarriär plockade up en gammal CBR900RR -92 på bakhjulet enbart med gas på 6:ans växel (filmbevis finns). Visst, ett hysteriskt gungande var det, men upp kom den iaf.




Ngn som har filmen ?
Skulle vara kul att se...

på tal om högväxel slangning så hittade jag denna..han får kämpa med att få upp den på femte växeln..

http://www.youtube.com/watch?v=bdw1oX-Socg
 
Last edited:
öööh.. en R1-05 som du kan gasa upp på slangen i 4:ans växel med ett litet ryck i styret?! :va
Antingen är du riktigt duktig eller lever du i en fantasivärld där rosa elefanter dansar på fluffiga små moln.

BTT: Tror att du ska kunna rycka/gasa upp en 954 i tvåans växel men annars får du använda kopplingen. Brukar fungera bra.

Du har ett måndags ex. Min R1-04 reste sig på 3:an både när jag ville och inte. Den var det krut i.

Till trådskaparen. Du har en skitbra bakhjulshoj. Bladarna är lite "trötta" i karraktären, de har en jämn effektkurva men igengälld så är de fina som fan när man väl är uppe på slangen.
Koppla på 2:an så tappar du inte så mycket fart.

Haha.. ja mina fantastiska första år på sporthoj var lite galna. :)

Här är filmen när jag wheelar CBR900RR:en på 6:e växeln. Gung gung å hej. Inte många som trodde på mig på den tiden.

Hojen var typ original.

Nerladdningslänk:
http://www.sporthoj.com/stuff/filmer/6thgearwheelie.mpg 7 mb

Den där är sjuuuk swedie! En grej att plocka upp den på 6:an, en HELT annan att sätta ner den där svajbajken (utan styrdämp?)...
 
Last edited:
Hehe, Swedie ... det kallades ju kaninskutt också ... studsa upp den mao fjädringen men en bedrift iallafall. Finns nån annan film på Potatoes hemsida där man se det från sidan. Samtidigt som jag plockar upp min gixxer i 210km/h på trean.

Ang CBR:en så går det bra att gasa/rycka upp både 929:an och 954:an på tvåan bara man har lite teknik. Fast allra enklast är ju om man står upp ... bara gunga till lite i fotpinnarna och sedan gasa/dra lite. Fast det är ju lite läskigare såklart. Blir ganska mycket enklare om man drevar om lite också. Jag tycker CBR:en mår bra av en liten omdrevning. :)
 
Last edited:
Läste i en mc-tidning för ett par år sedan att 954:an skulle va svårare att få upp på Bakhjulet!!
Dom gjorde svingen längre om jag inte är ute seglar!! tror att det var så!!
Allt för att hojen skulle va lättare att köra!!
Om man ska köra bra på bakhjulet så lär dej på en vanlig cykel först...
Vissa har det bara av naturen att köra hoj på slangen...
Sen finns det lägen när man inte vill få framhjulet i nyllet:tummenupp
 
Alltid lika kul att läsa/höra om folk som har problem att powerwheela sina 150hk+ literhojar :D

Ja det svåra är väl knappast att få upp den utan att få ner den...åt andra hållet liXoM. Hur fan gör du?!

MC-budet (Freddie) Fick upp bud XT´n på 5:an bär vi var ute och drog för några år den. Tror dom bänkade den till 26 kusar eller nå´t.
 

Dom gjorde svingen längre om jag inte är ute seglar!! tror att det var så!!
Allt för att hojen skulle va lättare att köra!!
upp

Helt rätt, och den ÄR lättkörd och jäkligt enkel att burna munkar med men det är inga broblem att få upp den på slangen.

Jag står oftast med vänster på skjutsen och kopplar lite lätt. Hoppar upp som ett tonårsstånd.
 
Ja det svåra är väl knappast att få upp den utan att få ner den...åt andra hållet liXoM. Hur fan gör du?!

Ner kommer man ju alltid... :)

Att det sedan ibland blir både packbox- och styrlagerfientliga nedslag är ju en annan historia men jag har, peppar peppar, klarat mig utan styrslag hittills på min 954:a när jag satt ned den.
 
Men vafan!? Japp jag pratade om din cykel..:huvet Skitsamma, säkert lika lätt att dra upp en sån dära på schlangen ändå! :D Kan ju bara skilja några kusar 929 - 954??

Hmm.. en snabbkoll på mcpoolen skvallrar om att det är EXAKT samma antal hästar, vridmoment, samt vikt på 929 och 954... :va

Måste väl vara någon skillnad förutom cc och utseende??

@Swedie: Du e gaaaaalen! :yoparty
 
Hmm.. en snabbkoll på mcpoolen skvallrar om att det är EXAKT samma antal hästar, vridmoment, samt vikt på 929 och 954... :va

Måste väl vara någon skillnad förutom cc och utseende??

@Swedie: Du e gaaaaalen! :yoparty

På papperet är de lika men det är lite mer hästar i 954:an, har för mig att den lämnar ca 10hk mer på bakhjulet och att den har bättre mellanregister än 929:an. Sedan är chassit lite kvickare och smidigare än både 929:an och 1000-kubikaren som kom senare.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top