CBR 954, ovanlig hoj?

Om du ska ha en röd/svart ska du ha en -03:a. Då den har svart tank istället för röd.
MYCKET SNYGGARE!!!!!
 
Om du ska ha en röd/svart ska du ha en -03:a. Då den har svart tank istället för röd.
MYCKET SNYGGARE!!!!!

Håller fullständigt med! men de är sällsynta...

Personligen tycker jag dock att 03:ans svart/gula (som är just svart och inte blå som 02:an) är den snyggaste :yoparty

Säger bara 03:a med svart tank :D :) :D :) :tungan :tungan
Nej,nej ni har så klart fel.:rolleyes: Röd/svart från -02 är den snyggaste. sådetså:mattias
 
Hej alla..
Min 954-02 är till salu här på Sporthoj...
Kika bland säljes-anonnserna.

MVH// Stefan
 
Hoho, vilket liv det vart i lådan :D

Hade faktiskt inte ens tänkt på att tankfärgen skiljer 02 och 03 åt... :rodnar

Tycker i ärlighetens namn att den rödsvarta, blåsvarta och gulsvarta är snygga allihopa. Enda som inte riktigt fallit mig i smaken är den "blåvita" eller vad man ska kalla den.
 
Jepp folk verkar gilla cbr-skiten:va trots att jag själv haft massa småstrul som mest är tidigare ägarrelaterade problem vid ex slarvig service, så är Hondan den jag haft längst, kört mest med och trivts med den alldeles förträffligt och har inte ens haft funderingar på byte, visst finns det hojar man vill ha, men för nya o dyra så då får Hondan duga några tusen mil till:tummenupp Har ju bara en 929:a då då...
 
Är i köpartagen nu på en 954, men det kryllar inte av dom direkt Hur kommer det sig egentligen? I mina ögon fortfarande en av dom snyggaste hojarna som gjorts hittills och prestanda som räcker och blir över för gatåka.

Såldes det inte så många nya?
Varför finns det så pass få på begagnatmarknaden?




Tycker den är mycke snygg men tror den är "ganska ovanlig"
Har testat en sån men kändes lite tam och lam faktiskt men det beror väl
på vad man rattar i vanliga fall.Det kanske därför den inte är så vanlig.
Men fin e den!!!

Va nere och testa nya zx10r och tyvärr känns min cbr som en trött buss på valium:huvet sataan va den väcker en till liv den hojen.
 
Jepp folk verkar gilla cbr-skiten:va trots att jag själv haft massa småstrul som mest är tidigare ägarrelaterade problem vid ex slarvig service, så är Hondan den jag haft längst, kört mest med och trivts med den alldeles förträffligt och har inte ens haft funderingar på byte, visst finns det hojar man vill ha, men för nya o dyra så då får Hondan duga några tusen mil till:tummenupp Har ju bara en 929:a då då...

:D Tror det är fina modeller både 929 och 954. Skapliga premier ifall man kör på IF´s märkesförsäkring och halvförsäkring. Tur att man fått eget varmgarage så man inte behöver gnissla tänder över självrisken på 15K vid stöld... :3freak

Tycker den är mycke snygg men tror den är "ganska ovanlig"
Har testat en sån men kändes lite tam och lam faktiskt men det beror väl
på vad man rattar i vanliga fall.Det kanske därför den inte är så vanlig.
Men fin e den!!!

Va nere och testa nya zx10r och tyvärr känns min cbr som en trött buss på valium:huvet sataan va den väcker en till liv den hojen.

Jo, det är ju ingen dussinhoj direkt.
Jag rattar en 250cc tvåtaktscross till vardags (:va ) just nu (dom rör på sig skapligt, men går ju givetvis inte att jämföra med en landsvägare) och behöver komplettera med en landsvägshoj.

Skulle ju kunna köpa en 04-05 retta eller gixxer 1000 för pengarna jag har, men det är försäkringen som sätter stopp för det. Kan vara kul att äta något annat än nudlar ibland också ;)
 
Last edited:
Hur står sig en 954 mot en R1:a eller typ en GSXR 1000 av samma årsmodell? Är det ungfär samma vikt/effekt förhållande?
 
Last edited:
på tal om ovanlig hoj, min hoj är väldigt ovanlig här i norden. :-p
såldes bara i ChiingChoong land .. :)
 
Last edited:
Dragit med R1:or och dom går precis lika, legat jämsides genom alla växlar men aldrig riktigt fått chansen att jämföra toppfarten då vägarna tar slut .
Har PC3 + dubbla devil slipon.
Men vilken hoj är snyggast mellan en CBR 954 vs R1................................

Däremot tycker jag att motor karaktären är kanske lite tråkig, men den drar fint från 3000rpm till rött, ingen svacka men inte heller någon kick, men jag är ju en gubbe.......................................
 
Kass tråd utan bilder...tycker jag. Så jag bjuder på två på min gumma. :tummenupp.

Org -03 kåpor
2ps36uq.jpg


och kraschisar org -02
2qnzf4o.jpg

Psst.. kolla putsen på den guldiga DID-kedjan :tuttar

//KaliZ
 
Dragit med R1:or och dom går precis lika, legat jämsides genom alla växlar men aldrig riktigt fått chansen att jämföra toppfarten då vägarna tar slut .
Har PC3 + dubbla devil slipon.
Men vilken hoj är snyggast mellan en CBR 954 vs R1................................

Däremot tycker jag att motor karaktären är kanske lite tråkig, men den drar fint från 3000rpm till rött, ingen svacka men inte heller någon kick, men jag är ju en gubbe.......................................

Många klagar på tråkig karaktär, men går det sämre än andra hojar? nepp...
 
954:an är en fin hoj, otroligt lätthanterlig och känns nästan som en 600:a chassimässigt.

Hade en röd/svart nolltvåa en gång i tiden som jag trivdes kanon med. SKulle gladeligen köpt en igen om budgeten hade tillåtit det.

Notera de sviiiindyra tillbehörsdekalerna på bakkåpan (svarta "nummerfält") som jag tyckte gjorde sig bra där.
 

Bifogat

  • 120799.jpg
    120799.jpg
    91 KB · Visningar: 96
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top