CBR 954 köptips!

J.Smets

Snart körkort, snart hojj :)
Gick med
15 Apr 2009
Hoj
Kawasaki Kxf 450 -06
Tjenare!

Ska åka och titta på en honda cbr 954 -03 om några dagar. Jag undrar mest vad denna modell har för svaga länkar? är där något speciellt man ska titta efter? Känns som att någon borde kunna dom utantill!

För övrigt, detta med att köra på en avstrypt 25kw hojj, hur pass mycket bryr sig polisen? tycker man får ingen uppfattning hur mycket man än söker på detta forumet!

Tack på förhand :)

Ganska skottsäker, men läs sidorna ovan. Kanske inte någon hoj jag skulle välja för att strypa dock.

Att köra ostrypt fast du har reggat 25kw, vilket jag antar att du menar, är bara korkat. Kör strypt tills dess du har behörighet att köra ostrypt. Kör du sporthoj kommer polisen förr eller senare att stoppa dig, och då åker du på olovlig körning. Inte toksmart.

Kör du sporthoj kommer polisen förr eller senare att stoppa dig, och då åker du på olovlig körning. Inte toksmart.

Polisen stoppar dig, kollar om du har körkort. Har du kört lagligt så är det inga problem.

Enda sättet för dem att märka att den är ostrypt är att provköra hojen, och sen tar de hojen på ombesiktning.

Risken är minimal att åka fast för att köra en strypt hoj på pappret (men ostrypt i verklighet). Rent teoretiskt är det möjligt... men praktiskt, näe.

När du blir stoppad av polisen så kollar de om du har körkort, och det är allt de gör. Har du extrem otur provkör de hojen för att kolla om den är strypt... men då har du verkligen extrem otur. Köp en Fireblade, riktigt fet och snygg hoj.

Right.

Polisen ser naturligtvis inte att det står A1 på kortet.

Frågan har varit uppe fyrahundra gånger, alltid med samma svar. Vänta till du får köra ostrypt, vilket du i realitet inte kan göra om du köper en sporthoj med en massa mos. Förr eller senare kommer du plocka bort strypningen. Det är ingen skam i att börja med en mindre, som t.ex. en CB600:a. Fin hoj.

Right.

Polisen ser naturligtvis inte att det står A1 på kortet.

Frågan har varit uppe fyrahundra gånger, alltid med samma svar. Vänta till du får köra ostrypt, vilket du i realitet inte kan göra om du köper en sporthoj med en massa mos. Förr eller senare kommer du plocka bort strypningen. Det är ingen skam i att börja med en mindre, som t.ex. en CB600:a. Fin hoj.

Det står A på våra kort ;) Man får vända till baksidan på kortet för att se att det är mellanklass :)

Jag vet ju, jag har blivit stoppad innan, aldrig provkört min hoj utan bara checkat att jag har körkort, sen fick jag åka. Men det är kanske så i mitt område för att många kör utan kk... så de är väl noggranna med det antar jag.

CB600 suger när den är strypt också :(

Last edited:
Eller så skiter du helt i att regga den som 25 kwh, och ställer den på pappa istället. Kan av egen erfarenhet säga att om du blir stoppad och nekar till att du inte visste att den inte var strypt kan de inte styrka att du gjorde något brottsligt med vilje och åklagare lägger ner det.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT