CBR 954 eller GSXR 1000 -02?

Det enda som är bytt på min 954 -02 är ett Sebring slipon. Har inte testat att byta tillbaka till original än men kan det påverka så pass mkt att man förändrar karaktären på motorn? Hur brukar det i så fall bli, att man tappar effekt längre ner i registret?

Det enda som är bytt på min 954 -02 är ett Sebring slipon. Har inte testat att byta tillbaka till original än men kan det påverka så pass mkt att man förändrar karaktären på motorn? Hur brukar det i så fall bli, att man tappar effekt längre ner i registret?

Har du mappat den efter att du monterade slipon?
För då när jag bytte till slipon så var bränsle/luftblandningen helt åt helvete tydligen.

Kan vara värt att kolla upp så den inte går för snålt :tummenupp

//falken

Det sjuka är att alla pratar om hur "slö" 954:an är. Vill minnas tom att en snubbe sa att han blåste förbi 954:an på rakorna på en bandag på sin 600.

0-200 km/h på 7,9 sek är typ 4-5 tiondelar efter de senaste literhojarna... tror nog inte att 954:an är så slö trots allt.

Den är långt ifrån slö, men på klassiskt Hondavis är effektkurvan väldigt linjär varför den kan upplevas som slö eller karaktärslös trots att så inte är fallet (bara att titta på hastighetsmätaren eller performance figures).

För min del hade valet lätt blivit GSXR 1000.... Men jag e ju numera helt insnöad på Suzuki...
En stor nackdel med hondan e när man går ur långsamma kurvor o ska gå på gas,,, det där irriterande rycket som hondan har när man går på gas...

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon