CBR 954 ägare!

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda XR650R Dallara
Morsning,

Är ägare till en 03' 954, har erfarenhet av R1, den första modellen och den for upp och ner på de 2 första vxlarna vid max på rullen, är det sån stor skillnad mellan bladen och rettan för cbr:en klättrar upp på 1:a men på 2 är det bara ren och skär acceleration, helt odramatiskt. Är det fulleffekt (152 hk) enl. spec eller är dom bara sävliga??? Bör man införskaffa en pc3 eför att få ut rätt vrid eller va är det frågan om?
 
Kan det vara så enkelt att CBR är mindre nervös än R1:an.

Sen borde den ju utan problem (med rätt teknik) gå upp på 2:an.
 
JB74 skrev:
Morsning,

Är ägare till en 03' 954, har erfarenhet av R1, den första modellen och den for upp och ner på de 2 första vxlarna vid max på rullen, är det sån stor skillnad mellan bladen och rettan för cbr:en klättrar upp på 1:a men på 2 är det bara ren och skär acceleration, helt odramatiskt. Är det fulleffekt (152 hk) enl. spec eller är dom bara sävliga??? Bör man införskaffa en pc3 eför att få ut rätt vrid eller va är det frågan om?

Mnjäe, den är inte lika nervös som R1:an, men det går att ta upp den på 2:an om tekniken är rätt. Vill man ha den mer "lättwheelad" så justera bakdämparen så den blir "trögare", då sätter den sig inte lika lätt. Varför man vill ha en hoj som är mer villig att gå rätt upp, än att utnyttja kraften till acceleration (om man inte skall ha den till enbart stunt), är något som övergår mitt förstånd. Men så är jag en gammal relik också. :huvet
 
Njae, jag har inte köpt hojjen för att stunta med, tycker mer att den verkade lite trött, men det är lite falskt att säga så för den accar ju fint på varje växel, men den bjuder ju inte på något dramatiskt om ni förstår. Finns det något att vinna på vridmomentet via pc3 eller är det bortkastade pengar?
Har ett ett devil halvsystem än så länge.
 
Säg till om du ska ha en PC3r...
 
Varför inte prova byta drev fram (Eller ännu hellre bak).
Billigt och effektfullt.
 
Har varit ute och åkt med min 954 -02 idag. Akrapovic slip-on på den. Orginal drevning tror jag. Fan vill ha den mer lätt wheelad! Får fan varva den till ca 10 tusen varv på 2an..sen gasa till. 3an är ju bara och glömma! Nån som har nått tips till hur man råder bot på detta? Inte råd med Turbo nå nu. Det får bli sen. Är PC3 och Filter och en Dynojet inställning det som behövs? Tänkte kasta på ett nytt drivpaket samtidigt som 1200a mila servicen. Nått tips på drevning? Tacksam för svar. Vill inte koppla upp. Tycker en 954 ska kunna göra powerwheelies utan större problem.
 
Hondan kanske är mer avstämd och harmonisk i chassiet, byggd för att kunna använda all effekt och inte studsa fram som en jojo, och så.
Men vad vet jag... :)
 
Mjo dom ska ju vara det sägs det. Samtidigt sägs det att 954:an är en av dom bästa stunthojarna. Hatar o koppla upp..upp på 2an..sen 3an o 4an..hitills..blir nog mer sen när man kört lite mer..=)
skoteridioten skrev:
Hondan kanske är mer avstämd och harmonisk i chassiet, byggd för att kunna använda all effekt och inte studsa fram som en jojo, och så.
Men vad vet jag... :)
 
Nog e 954:an svårare att få upp på slangen än en R1:a på tvåan, men som andra nämnt så går det med lite vilja. Har varit ute och kört 1000RR idag och den är inte heller speciellt slangarvillig. Är grymt stabil när man väl fått upp den o andra sidan.
Men det är väl lite av hondas grej, fint register/bra chassi/ bromsar, men kanske lite tråkiga ibland.

Skjuter på gör det dock med alla de senare modellerna efter 00, trist att det bara är rakt fram och inte upp till väders, för det kan ju vara kul ibland.... :D

Men fan, klart du ska slänga på en PC3:a, lite mer knuff kan det nog bli!!
 
Okej hade tankar på en 1000RR som nästa hoj. Men kanske ska välja en ZX10R ist? Om man vill ha nån som går på hjulet? Turbo på 954an hade skrämt upp den på hjulet direkt. =) Nån som vet nått om turbo till 954? McXpress har ju inga till 929/954. Såg en 954 med turbo på annons förut. hempul?
Dibben skrev:
Nog e 954:an svårare att få upp på slangen än en R1:a på tvåan, men som andra nämnt så går det med lite vilja. Har varit ute och kört 1000RR idag och den är inte heller speciellt slangarvillig. Är grymt stabil när man väl fått upp den o andra sidan.
Men det är väl lite av hondas grej, fint register/bra chassi/ bromsar, men kanske lite tråkiga ibland.

Skjuter på gör det dock med alla de senare modellerna efter 00, trist att det bara är rakt fram och inte upp till väders, för det kan ju vara kul ibland.... :D

Men fan, klart du ska slänga på en PC3:a, lite mer knuff kan det nog bli!!
 
Hej hopp!

Jag gör ett litet inlä'gg idebatten angående bakhjulsåkning...

Min gammla trötta VTR går på bakhjulet på trean om jag vill.
Är bara att ta uppna på ett och sedan fortsätta på två och sedan på trean...
Powerwhellies ? Mycket roligare att åka och ballansera på bakhjulet!
Mvh Jojo
 
Mjo på 1an så äre ju baggis med 954an..men 2an ska det gå lätt på också tycker jag. vill inte koppla upp hela tiden..nöter säkert mycket på kopplingen. Aja..ska köra lite mer..och få in snitsen mer..men 3an är iallfall bara och glömma på min 954 om det är planmark.
Jojo skrev:
Hej hopp!

Jag gör ett litet inlä'gg idebatten angående bakhjulsåkning...

Min gammla trötta VTR går på bakhjulet på trean om jag vill.
Är bara att ta uppna på ett och sedan fortsätta på två och sedan på trean...
Powerwhellies ? Mycket roligare att åka och ballansera på bakhjulet!
Mvh Jojo
 
Koppla!!!!

Alltså det e ju koppla som gäller.....annars blir det bara skit av det. Bättre att komma upp perfekt i stället för att missa massa effekt genom att gasa upp den.
Koppla upp den e riktig bakhjulsköra, allt annat e bara hitte på!!!!

Ser ju löjligt ut att power-wheela :va
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top