Cbr 929rr

RikardORMZ

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2013
Ort
Norrköping
Hoj
Honda CBR 929RR
Hej, har en cbr 929rr som har precis slagit över till 6k. Har lite bekymmer med att när jag har 1an i och kopplingshandtaget intryckt och gasar lite, så driver den ibland eller iallafall så pass många gånger att jag har uppmärksammat det. Ibland känns det mer än andra gånger. Osäker på om det är just när den är varm eller när den är kall. Hojjen har stått hos föregående ägare en längre tid ska tilläggas. Har ändå åkt på hojjen en hel del och längre sträckor och korta. Kan det hjälpa att slita isär kopplingen och byta olja i motorn?

Tack på förhand

Skickat från min SM-S906B via Tapatalk
 
Det gör dom flesta hojarna, inget att bry sig om så länge den inte driver såpass att den vill rulla iväg om du sitter på den. Justera kopplingen isf.
 
Jag brukar justera kopplingen lite då o då för att få den att koppla ur mer eller mindre.
Speciellt när de blir stekheta kan man få skruva på justerskruven för att få den koppla ur helt.
De är inge bra för lådan om de inte kopplar ur helt för de blir en jäkla smäll annars när man trampar i 1an. De gäller justera så den kopplar ur mesta möjliga utan att den slirar på lamellerna.
 
Ska testa att justera idag, även kolla hur allt är varmt. Bör ja justera kallt eller varmt?

Skickat från min SM-S906B via Tapatalk
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top