Bild Cbr 929rr fireblade -00 som ska hämtas i veckan..

Tittade själv på den annonsen på blocket innan jag köpte en annan, samma modell fast svart istället, priset var en aning över min smärtgräns nämligen. Fick du den för 40 så är väl det bra, verkar vara en fin hoj.
Dom andra på blocket ligger ju betydligt högre 46-48k (!) vid dom priserna får man ju en 954, fast personligen tycker jag 929 är mycket snyggare! :)

De två första frågorna som dyker upp hos mig är varför andra skivor och varför vita fälgar.. Då inget av det är original och med milen inte bör vara i behov av byte.

Kan vara värt och fråga vad det beror på! Hade själv en 929 som gått över 5000 där inget av det var i behov av åtgärd.

Som redan nämnt så hade org. skivorna slått sig och det var billigare att köpa de som sitter på nu som sagt. Priset kan man alltid diskutera, men jag har kollat på sidor som blocket och där finns det ju inga i samma skick i den prisklassen iaf.

Han som äger den nu innan mig ville ha allt så orginal som möjligt, men halvfula miniblinkers och bromsskivorna sitter på av ekonomiska skäl. Han jobbar som mc-mekaniker för Hojgaraget, så han hade bra koll på det mesta på just denna hojjen, kändes tryggt när vi snackade om allt han hade bytt ihop med servicar!

Tycker det är idiotiskt att säga nått som "Jag skulle aldrig i helvete betala 40k för en 12 år gammal hoj" Jag har inte stenkoll på vad man kan komma undan med och jag är kass på att pruta, det enda som gjorde mig intresserad var att den var en av de billigare på blocket, då iaf! Sen att man fick ner priset en aning, nya däck och slip-on gjorde att man ville göra affär... vill du att jag ska känna att jag gjort en idiotaffär så visst!

Som redan nämnt så hade org. skivorna slått sig och det var billigare att köpa de som sitter på nu som sagt. Priset kan man alltid diskutera, men jag har kollat på sidor som blocket och där finns det ju inga i samma skick i den prisklassen iaf.

Han som äger den nu innan mig ville ha allt så orginal som möjligt, men halvfula miniblinkers och bromsskivorna sitter på av ekonomiska skäl. Han jobbar som mc-mekaniker för Hojgaraget, så han hade bra koll på det mesta på just denna hojjen, kändes tryggt när vi snackade om allt han hade bytt ihop med servicar!

Tycker det är idiotiskt att säga nått som "Jag skulle aldrig i helvete betala 40k för en 12 år gammal hoj" Jag har inte stenkoll på vad man kan komma undan med och jag är kass på att pruta, det enda som gjorde mig intresserad var att den var en av de billigare på blocket, då iaf! Sen att man fick ner priset en aning, nya däck och slip-on gjorde att man ville göra affär... vill du att jag ska känna att jag gjort en idiotaffär så visst!

känns det rätt för dig så kör det är dina pengar, du får en bra hoj, jag tror inte att du kommer att bli missnöjd:)

Well...
Detta är Sporthoj.com och alla vet bäst, speciellt dom som läst om hur man kör motorcykel eller lusläser annonser och skaffar sig kunskap genom det.
Dessa skall sedan berätta om sina kunskaper och briljera inför varandra och internetboxas och leka troll...

Trivs du med hojen, litar du på säljaren och tycker att priset är ok för dig så är det säkert rätt hoj för dig.
Den såg inte ut att vara söndeskruvad eller stuntad med och så är det en Honda som är i mina ögon snäppet vassare kvalitetsmässigt än de övriga japanerna.
Men det är min högst personliga åsikt och behöver inte kommenteras av mobben!

Jag lägger åxå hellre på några slantar och får en hoj i fin fint skick än att köpa den billigaste som har haft 14st ägare och alla bultar är runddragna.

Det blir billigare i längden om man slipper skruva.

Well...
Detta är Sporthoj.com och alla vet bäst, speciellt dom som läst om hur man kör motorcykel eller lusläser annonser och skaffar sig kunskap genom det.
Dessa skall sedan berätta om sina kunskaper och briljera inför varandra och internetboxas och leka troll...

Trivs du med hojen, litar du på säljaren och tycker att priset är ok för dig så är det säkert rätt hoj för dig.
Den såg inte ut att vara söndeskruvad eller stuntad med och så är det en Honda som är i mina ögon snäppet vassare kvalitetsmässigt än de övriga japanerna.
Men det är min högst personliga åsikt och behöver inte kommenteras av mobben!

Tack! Det återstår att se, den är åtminstonde välservad och ser väldigt bra ut i dagsläge! Den har några år på nacken men jag har inte ekonomi för en ny hoj idag. Svårt att förutse ett bra köp, men jag hoppas allt är som det verkar ednna gången!

Får åtminstonde en anledning att börja hänga på Sporthoj igen hehe..

Lite Ot, men har du spanat in "bagage-utrymmet"? jag höll fan på att smälla av när jag öppnade upp skjutssadeln första gången. man får ju fan ner 4L mjölk under sadeln.. RR-Kombi it is!

Dagens sporthojar har ju knappt plats för en snusdosa under kutsen, och bara en sån grej gör ju att hojen är värd massor :)

ganska många kör sina hojar på bana! jag själv då som bor nära falkenbergsbanan har inte missat många banstyrningar de senaste 5 åren. bara för att hojen ev skulle vara bankörd betyder det inte så himla mkt, jag tror också att de som kör mkt bana också tar hand om sina hojar väldigt väl med t ex extra oljebyte etc, jag gjorde ivf det när jag körde bana med mina gathojar, jag menar herregud, en racerhoj är väl för bövelen byggd för att köras aktivt inte stå som utställningsobjekt i vardagsrummet!
Att sporthojar körs lite bana har jag inget emot och det var inte så jag menade. Om jag hade varit spekulant hade jag försökt ta reda på orsaken till den sena inreggningen, för ifall den köptes som ren banhoj och kördes 3 år i endurance racing så skulle jag vilja veta det innan köp.

Verkar som att när en hoj passerat 10 årssträcket så ska de gå upp i pris, istället för ner...

I sommras och höstas var det inga problem att få tag i en fin 929 för runt 35. Jag köpte min som var i ok skick för 30 2010.

Men vill man ha något så ska det vara direkt, även om det kanske är till ett dyrare pris. Har för mig att jusst den 929'an har legat på blocket under en längre tid.

Men men, Grattis till köpet! 929'an går riktigt bra!

"lite" DYRT kanske..

ajja, drabbar väl ingen fattig och eftersom du slänger upp ditt köp på forumet så får jag la tolka det som att du är nöjd,super nöjd t.o.m..!

Grattis till hojköpet.. snart är det vår

Last edited:
Ville bara säga grattis till en riktigt fin hoj!!

Hade en gul/svart 929-01 i fyra år och sålde den precis för 2 veckor sedan. Tror du kommer bli riktigt nöjd med den! Jag betalar också hellre lite mer för en super fin hoj i riktigt bra skick än en sönderskruvad skit som har vart i backen x antal gånger av olika anledningar.

Är det nåt du vill fråga om hojen eller vill bara visa upp hojen lite så är du välkommen till 929 tråden! :)
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?109624-929-tråden/page80

Have fun!!

Hoppas du blir nöjd, även om jag tycker priset du betalat är i överkant, då jag själv.sålde själv en 00:a cbr 929 2009 där jag i utpriset begärde 37K men sålde för 33K.

Men Honda lever på sitt kvalitétsrykte, själv hade jag mycket probs med min Honda och fick aldrig uppleva honda kvalitén då jag tror jag lyckades hitta ett måndagsex..

Fett nice! Lite avis. och ang bromsskiva; alla känner vi väl någon som råkat glömma bort det dära skivbromslåset. bara till att uppgradera när man ändå ska byta. Lycka till!
Ser fin ut!

Hoppas du blir nöjd, även om jag tycker priset du betalat är i överkant, då jag själv.sålde själv en 00:a cbr 929 2009 där jag i utpriset begärde 37K men sålde för 33K.

Men Honda lever på sitt kvalitétsrykte, själv hade jag mycket probs med min Honda och fick aldrig uppleva honda kvalitén då jag tror jag lyckades hitta ett måndagsex..

Jag har förstått på alla att priset var ganska högt. Gav väl 40k tror jag, och det är ju givetvis mycket för en 12.år gammal cykel. Men i det priset så fick jag med helt nya Pilot.3 däck för 4000kr, och Boose Slip-On som dock var begagnat.

Så säg att jag i slutändan betalade ca.35-37k för en 12.år gammal cykel? Alla hade kanske inte gjort det, men jag är ritkigt nöjd med den, och att den är nybesiktad och nyservad gör ju inte saken sämre. Redan blivit 200mil i år, så försöker hålla den i garaget så mycket som möjligt nu fram tills den ritkiga värmen kommer.

Slänger med en bild på henne, skicket går iaf inte att klaga på. Många "okunniga" har faktiskt frågat om den är helt ny! :)

http://www.kriztofer.se/wp-content/uploads/2012/05/MG_5403.jpg

_MG_5403.jpg

Oroa dig inte för priset - ta en kik på gamla gixxers så ska du få se på något som är överprisat så det är vulgärt!

Grattis till en riktigt sjysst hoj, hoppas du får en kanonfin hojsommar och att Hondan skänker dig glädje utöver det vanliga :tummenupp

Priserna går ju i vågor och just nu står de väl som högst under säsongen? Är du nöjd (vilket verkar vara fallet) , kanon! Själv är jag i nåt vaccum efter att cykeln blev snodd och sedan hittad, så nu inväntar jag FB's besked om försättning ... men blir det inlösen så kan det gott tänkas bli en äldre blade även för mig. Ska kika på en på Lördag :)

Vem bryr sig om man gav ett par tusenlappar för mycket eller sålde sin förra hoj för ett par tusenlappar mindre när man väl är ute och kör och njuter av tillvaron?

Det är bara pengar i slutändan, de där futtiga tusenlapparna är fullständigt skitsamma då :)

Grattis till en fin hoj! Har själv haft en 954 som ju är hyggligt lik även om det är efterträdaren. Den gav mig många problemfria mil och hade gått 5700 mil när jag sålde den (fortfarande kanon i motor och låda).

Oroa dig inte för priset - ta en kik på gamla gixxers så ska du få se på något som är överprisat så det är vulgärt!

Grattis till en riktigt sjysst hoj, hoppas du får en kanonfin hojsommar och att Hondan skänker dig glädje utöver det vanliga :tummenupp

Vad fick du ge för din fina guling (om man får fråga...lite personligt intresse av det) :hihi

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti