cbr 929

sweden

Medlem
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Gsxr -13
Hallo
Vad skall man pröjsa för en cbr 929- 00 som har gått 1140 mil som är väl sköt,
tillbehör som slipon miniblinkers nyttbakdäck,, var för står cbr 929 så jävla högt i pris det är ju 5 år gammal cykel. svar önskas. :confused:

Fireblade har ett gott rykte om sig och står därför lite högre i pris.

Jag skulle inte ge mer än 60000.

1140 mil låter lite för en så'n gammal hoj tycker jag. 700mil per år brukar man ju säga är normalt för en sporthoj.
Men om det nu stämmer, så kan den väl vara värd sådär 50-55k, inte mer. Men 929an är en väldigt bra hoj, så om du får ett bättre pris än så.. Köp!
/B)

sweden skrev:
Hallo
tillbehör som slipon miniblinkers nyttbakdäck,, var för står cbr 929 så jävla högt i pris det är ju 5 år gammal cykel. svar önskas. :confused:

sweden skrev:
Hallo

Min polare köpte en 00 uttagen 01 som hade går ca 1700mil med slipon och miniblinkers i augusti 04 och gav då 63000:- Han hade nog kunnat pruta någon tusenfot till men var för het :-)

Jävlar vad den hojjen gick var med och testkörde den. Fast den var inte något vidare bekväm. Inte för mig i alla fall...

De röd-vit-blå & svart-vit-röd är jäkligt snygga hojjar :yoparty

sweden skrev:
Hallo

Kolla överallt på så många sidor du hittar. Så ser du snart vad du ska ge för den :tummenupp

BMS skrev:
1140 mil låter lite för en så'n gammal hoj tycker jag. 700mil per år brukar man ju säga är normalt för en sporthoj.
Men om det nu stämmer, så kan den väl vara värd sådär 50-55k, inte mer. Men 929an är en väldigt bra hoj, så om du får ett bättre pris än så.. Köp!
/B)

Du lär aldrig hitta en -00 för 50-55k...men gör du de är det bara att köpa. Jag skulle nog snarare säga att dom ligger runt +60k.

Köp en 954 istället.. Sån får du för 65 (ca) finns tom en i annonsdelen för det priset..

Nyare hoj till samma peng och ligger i samma försäkringsklass....

Men att tänka på är att premien oftast går ner en del när hojen blir 5 år gammal.
Så kolla upp premien innan köp.

Ett riktmärke:
Köpte min 929a i höstas, fick ge 50´. Nya däck och drivpaket, svensksåld och felfri, 2700 fullservade mil och depåstöd. Prutade bort utrustningen (slipon och miniblinkers).

Mycket varierande priser.
Finns alltid de som lånat pengar för att köpa sin dyra leksak.
Ibland har de inte råd att ha kvar sin hoj och säljer billigt.

Jag tittade runt lite på annonssidorna och där ligger de på runt 60-65 oavsätt skick ser det ut som.
Allt från lågmilare till omlackade vurpoffer med mycket mil.

Men titta noga på skick och slitdelar.
När jag skulle sälja min tidigare ringde något fucko och sa att ha faktiskt sett en livärdig cykel som var flera tusen billigare.

Skilnaden var dock slitna slitdelar mot min nyservade cykel med alla slitdelar bytta.
Men puckot förstod ändå inte skillnaden, han tyckte inte det kunde motivera ett flera tusen kronor högra pris.

Vad kostar då alla slitdelar och service? 10000:- ++ :huvet

Skulle jag sälja min idag skulle jag ha 75`
Förstår inte de som skänker bort sina hojjar för löjliga summor.
Jag har iof inget behov av 50, 65 eller 75´kr, de kvittar.

Har inget emot att utnyttja dem när jag köper heller. :tungan

BMS skrev:
700mil per år brukar man ju säga är normalt för en sporthoj./B)
:D :7peta Pröva att flytta norrut, så får du se hur många mil man kör här, här när vi köper så säger vi I SNITT 500Mil/år, alltså allt mellan 300 mil och uppåt

R1 Uffe skrev:
:D :7peta Pröva att flytta norrut, så får du se hur många mil man kör här, här när vi köper så säger vi I SNITT 500Mil/år, alltså allt mellan 300 mil och uppåt

jo tack eller skaffa ett jobb.
Jag körde 250mil 2004 och 70mil 2003 med min 929:a

Slöseri med fin Honda.. -ja jag vet :näsblod

zyklon: Känner igen dessa snubbar som ringer och ska tala om för en att hojen inte är värd nått.. Nydligen annonserade jag min 929, men tog bort annonsen pga "snackare".... När det är dax byter jag in min istället...

Iceman1975 skrev:
zyklon: Känner igen dessa snubbar som ringer och ska tala om för en att hojen inte är värd nått.. Nydligen annonserade jag min 929, men tog bort annonsen pga "snackare".... När det är dax byter jag in min istället...

Jag har haft min ute två gånger.
Varje gång har mobilen åkt in i väggen.

Riktigt korkade personer som ringer och otrevliga är de också.
Jag byter nog också in min till våren, då slipper man allt strulande med privata snackare.

Alla köpare verkar tro att de har ett gigantiskt övertag. :va
Det värsta som kan hända är att jag "tvingas" ha kvar min pärla och ha kul en säsong till.
Vilket grymt straff för att jag inte gått med på att sälja den för 35´ :tungan

har haft en 929 har en 954 nu grym skillnad men det skiljer inte mycket i pris idag

har 3 polare som köpt 929er för 50-52k snygga o hela
en 954 kan du få för strax över 60

det du ska vara noga med är att den e svensksåld och servad på auktoriserad verkstad annars gäller inte 5årsgarantin då kan du slå av 10k till

jag gav 100k för min 02 i aug 02 räknar inte med att få mer än max 65-70 om man skulle sälja nu

kolla blocket det finns massor http://www.blocket.se/view/3841841.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0

ett ex med öhlinare på

mvh Blondie

Last edited:
Jag köpte min svensksålda (med garantin) 954 -03 uttagen i maj -04 med 270 mil på mätaren för 65´ Helt underbar hoj.

Sjalvklart ska man pruta! om saljaren inte vill salja til det pris du vil betala så får du val leta efter en annan hoj? jag gav 55k for min motorcykel och her i norge ligger dom i 60-70 på våran blocket..oftast overpriser på sådana platser....

fireblade skrev:
Ja, stryk borde du få...

Hehe...Tittar snart upp till dig igen så vi får ta en tur till Mariefred och kolla på cirkusen...Schyssta vägar och trevligt sällskap... :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti