cbr 929 växellådan

paerre89

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
929a Gul och fin.
jag har precis införskaffat mig en 929a 00. Jag misstänker att det är något fel på lådan. Jätte ofta när jag varvar ut 1an fullt och ska peta i 2an så får ja i friläget å när ja trycker till ordentligt så går växeln i men inte utan lite rassel. Detta händer dock bara när jag skall växla fort. specielt om ja gasar upp den på bakhjulet på ettan å ska peta i 2an så blir det i princip alltid så.. Är det jag som inte kan växla på en sporthoj eller är det någe knas? På husa motarden hade jag aldrig detta problem.. kanske inte går att jämföra heller vad vet jag :)

Hondas växellådor är inte direkt några stora uppvisningar i god ingenjörskonst. KLONK KLONK är standard och iofs måste man inte (alltid) peta hårt men det skulle inte överraska om du bara är ovan. Hade själv en Suzuki innan och i jämförelse så tror man att växellådan kommer ligga på backen efter 3 växlar med Hondan. Rasslet låter iofs inte som en bra sak men det kan mycket väl vara så att det inte är någon fara.

Ingen expert men låter som slitna doggar på tvåan eller dogringen.

Tror kanske grabbarna som hänger på mekhörnan kan svara bättre?

Jag har också en 929 -01, Men jag upplever lådan som väldigt skön och växla både upp och ner, aldrig märkt av ovanstående på min iaf :)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra