Cbr 929:fel som åtgärdats på garantin.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Luskar nu lite mer i min förhöjda bränsleförbrukning som jag trådat om lite förr.
Har rengjort filter, nybytta tändstift. Sotandet har upphört.
Vet att Honda kallade tillbaka och fixade på garantin bl a den veka kopplingsarmen, har bytt den på min. MEN det är, eller rättare sagt var även ett problem med ett rör mellan tanken och Trottelhus(?), som läckte bensin, har pratat med Honda folk och de säger man märker det på att det luktar lite bensin och att det kan läcka ut mer när man åker. Misstänker att det är det som felar nu på min hoj. Då jag har bränslelukt som man känner när man stannar, samt de som åker bakom mig känner lukten.

NÅGON som känner till detta, eller har en servicekvitto/garantikvitto kvar på detta som lagats? Vilken slangbits längd är det?, då den skall vandra ner mot bränslepumpen oxå med T-grening kan vara 3 st, blev alla bytta på garantin, eller är det en som felar?

Åtgärdades aldrig slangfelet på din hoj ? För om det är en "inkallelsekampanj" som inte är gjord. Alltså att Honda har gått ut med att detta är ett produktionsfel, då gäller väll "garantin" under hela livslängden trots att din normala garantitid har gått ut. Slå Honda en signal o fråga. När det är sådana produktionsfel som gäller säkerhet så brukar det vara så iaf.

Åtgärdades aldrig slangfelet på din hoj ? För om det är en "inkallelsekampanj" som inte är gjord. Alltså att Honda har gått ut med att detta är ett produktionsfel, då gäller väll "garantin" under hela livslängden trots att din normala garantitid har gått ut. Slå Honda en signal o fråga. När det är sådana produktionsfel som gäller säkerhet så brukar det vara så iaf.

Min är importerad år 2005, det finns en markering på hojen där något är "fixat/återkallat". Detta fel började jag konstatera slutet av förra säsongen men har inte rotat i det förrän i år. Så frågan är om det även gäller importhojar?

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis