Blev med en Fireblade -96:a i vintras, som då hade en bränd regulator... kontakterna som sitter under sadeln ned mot generatorn hade smält + regulator kontakten. Bytte ut både kontakterna och regulatorn.
Funkade fint, laddade 13,8-14,2v i ca 60 mil.. och nu smälte kontakterna under sadeln igen. Rök och luktade som fan. Pulsen på 300 var det bara att slita bort polerna på batteriet.
Hojen startar fortfarande. "pust"
Mäter jag över kablarna till generatorn/spolen så ligger den på 0,7 ohm på alla?
Vad fasen kan detta bero på? Har inte mätt något annat speciellt. Tips mottages med stor glädje. fanns uppenbarligen något annat som orsakade felet för föregående ägare
Funkade fint, laddade 13,8-14,2v i ca 60 mil.. och nu smälte kontakterna under sadeln igen. Rök och luktade som fan. Pulsen på 300 var det bara att slita bort polerna på batteriet.

Hojen startar fortfarande. "pust"

Mäter jag över kablarna till generatorn/spolen så ligger den på 0,7 ohm på alla?
Vad fasen kan detta bero på? Har inte mätt något annat speciellt. Tips mottages med stor glädje. fanns uppenbarligen något annat som orsakade felet för föregående ägare