CBR 900R och dess likar?

Det var ett jäkligt schysst pris får jag säga, hur gammal är du?

Jag tecknade försäkringen när jag var 24.
Jag tittade lite på en 00:a också men då skulle dom ha runt 800-900 har jag för mig. 98-99 är nästan gratis :nicka

Jag tecknade försäkringen när jag var 24.
Jag tittade lite på en 00:a också men då skulle dom ha runt 800-900 har jag för mig. 98-99 är nästan gratis :nicka

Inte för mig :huvet Har som vanligt inte ringt runt dock, men på trygg hansa (som verkar ha mer verklighetsförankrat uträkningsprogram på deras sida) så landar jag på ~1000:- i månaden på CBR 900 och Ninja 900, R1 lär ligga där omkring också... :3freak

Inte för mig :huvet Har som vanligt inte ringt runt dock, men på trygg hansa (som verkar ha mer verklighetsförankrat uträkningsprogram på deras sida) så landar jag på ~1000:- i månaden på CBR 900 och Ninja 900, R1 lär ligga där omkring också... :3freak

Slå en pling till folksam. De var överlägset billigast när jag kollade runt. Även utan SMC-försäkringen.

Får göra så, dock lär det ju ta ett tag innan man har fått tag i lappen, men det skadar ju inte att vara förutseende. :)

Tack för hjälpen

Funderar på en Yamaha YZF600R Thundercat som första hoj, är väl egentligen en sport-touring men med lättare modifikationer ser den riktigt sportig ut tycker jag.

Någon som har erfarenhet av denna maskinen som vill dela med sig av kunskapen?

Helår?

Så när man räknar på nätet så "märker" f-bolagets sökmotor om jag har körkort eller inte? Om man istället ringer till dom kan man be dom räkna på vad det skulle kosta om man faktiskt hade körkortet?

Jag tyckte 6900:- lät billigt för halvförsäkring på ett år, att komma ner ännu lägre vore ju guld. :yoparty

Men du har ju inte den påställd hela året, så när du ställer av den får du lite pengar tillbaka.

Leta upp dom modeller du är intresserad av. Ring alla försäkringsbolag och be om en prisuppgift. Honda företrädelsevis hos IF och Suzuki hos Länsförsäkringar. (dom har ju ett nytt avtal) Ett tips är att inte titta på R-hojar om du vill hålla ner premien. Garage och boende utanför stadskärna kan också sänka premien.

Jag är visserligen 32 år (snart) men boendes mitt i Uppsala=dyrt.....
Hamnade under 10000 kr helförsäkrat på min BB hos trygg-hansa. ca 2-3000.- lägre om jag bott nån mil utanför stan :(

F-bolagen e inte kloka men å andra sidan så är det många "skenförsäkringar" etc som drar upp våra premier!

10 loppor! :jisses
Jag betalar 5200:- och är 25 år. Allt enligt IF:s tabeller. Det bär sig att bo norrut.

Det har kommit en ny lag så att försäkringsbolagen inte bara kan sälja helårsförsäkringar, tror den kom förra året. Utan man skall kunna ställa på och av som man vill.

:felämne

Detta tycker jag låter väldigt märkligt :va Jag har Trygg Hansa och dom har ju precis tagit bort möjligheten så att man kan ställa av och bara ha garageförsäkring på t.ex. vintern. Nu har dom bara åretrunt-försäkring.
Om du vet något mer om denna "lagen" så får du gärna PMa mig

:backontop

Vilka bolag gør så nu før tiden? Vet också att TH hade det innan men inte nu langre. Alla sysslar med helårs nu fortiden så de e verkligen inte billigt om man kør 3 månader om året :/

Vilka bolag gør så nu før tiden? Vet också att TH hade det innan men inte nu langre. Alla sysslar med helårs nu fortiden så de e verkligen inte billigt om man kør 3 månader om året :/

Har hört samma sak...

Dock är väl säsongen längre än 3 månader? :tummenupp

Detta tycker jag låter väldigt märkligt :va Jag har Trygg Hansa och dom har ju precis tagit bort möjligheten så att man kan ställa av och bara ha garageförsäkring på t.ex. vintern. Nu har dom bara åretrunt-försäkring.

Skall kolla detta, men jag är nästan säker på att man inte måste ha en helårsförsäkring.

Du har PM

Kolla premie på en Blade '97 eller något sånt.
Borde ligga bra till, schysst hoj också

Funderar på en Yamaha YZF600R Thundercat som första hoj, är väl egentligen en sport-touring men med lättare modifikationer ser den riktigt sportig ut tycker jag.

Någon som har erfarenhet av denna maskinen som vill dela med sig av kunskapen?

har kört den hojjen den hojjen en hel del, måste säga att den e riktigt bekväm ,kul och köra även riktigt aktivt och lugnt med.. ett plus är ju att den slår många hojjar på fingrarna när det gäller acc och toppfarten är inte helt dum heller :) åk och provkör!

har kört den hojjen den hojjen en hel del, måste säga att den e riktigt bekväm ,kul och köra även riktigt aktivt och lugnt med.. ett plus är ju att den slår många hojjar på fingrarna när det gäller acc och toppfarten är inte helt dum heller :) åk och provkör!

Får göra det när jag har körkortet hehe, den ser absolut ut som en stark kandidat som läget är nu iaf!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti